قرآن بهترین و موثرترین راه برای ایجاد سلامت اجتماعی جامعه است
کد خبر: 3605893
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰

قرآن بهترین و موثرترین راه برای ایجاد سلامت اجتماعی جامعه است

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس اداره تبلیغات اسلامی دامغان از برگزاری طرح «بینات ۲۰» در مسجد جامع این شهر خبر داد و گفت: قرآن بهترین، سریعترین و موثرترین راه برای ایجاد سلامت اجتماعی جامعه است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سمنان،حجت‌الاسلام حسین صبوری، رئیس اداره تبلیغات اسلامی دامغان 12 خرداد با بیان اینکه طرح «بینات ۲۰» همه شب در طول ماه رمضان در مسجد جامع دامغان ادامه دارد،گفت: ترجمه و تفسیر سوره مبارکه حجر با هدف ترویج فرهنگ قرآن کریم توسط حجت‌الاسلام سید محمد ترابی تدریس می‌شود.
 وی با بیان اینکه طرح بینات در سال‌های اخیر همه ساله با سوره های مختلف در سطح کشور از سوی سازمان تبلیغات اسلامی برگزار می‌شود، اتصریح کرد: طرح «بینات ۲۰» با موضوع ترجمه و تفسیر سوره مبارکه حجر بر مبنای کتاب تفسیر نمونه تألیف آیت‌الله مکارم شیرازی طی ۴۸ ساعت شامل ۲۴ جلسه آموزش از اول ماه مبارک رمضان تاپایان این ماه برگزار می‌شود.
صبوری قرآن را بهترین، سریعترین و موثرترین راه برای ایجاد سلامت اجتماعی جامعه دانست و افزود: ما متولیان فرهنگی اگرهرچه بیشتر بتوانیم فرهنگ و عمل به قرآن را در جامعه ترویج دهیم، به همان اندازه به سلامت اجتماعی و کاهش انحرافات کمک کرده‌ایم.
به گفته وی؛ سه موسسه قرآنی حبل المتین، معراج نور و ام ابیها در شهر دامغان و شش خانه قرآنی در روستاهای این شهرستان فعالیت دارند که در طول سال به برگزاری دوره های مختلف آموزش قرآن مجید می پردازند همچنین در دامغان ۱۵ مهد قرآنی نیز فعالیت می‌کنند.
منبع: مهر
captcha