در فراق پیر جماران
کد خبر: 3606332
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۴:۴۵

در فراق پیر جماران

گروه شهرستان‌ها: قشرهای مختلف مردم شهرستان گناباد پس از هشت روز روزه‌داری، در سالگرد ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره)، با حضور باشکوه خود در مراسم عزاداری رحلت جانسوز امام امت، بار دیگر پایبندی خود را به اصول و آرمان‌های انقلاب به نمایش گذاشتند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، قشرهای مختلف مردم شهرستان گناباد پس از هشت روز روزه‌داری، شامگاه 13 خردادماه همزمان با سالگرد ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره)، ضمن عزاداری در فراق امام امت، یک بار دیگر پایبندی خود را به اصول و آرمان‌های انقلاب اسلامی به نمایش گذاشتند.
در بیست و هشتمین سالگرد ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره)، مردم ولایت‌مدار شهرستان گناباد همچون سال‌های گذشته با حضور باشکوه و گسترده خود در مراسم سالگرد ارتحال ایشان، جلوه‌هایی از عشق و ارادت خود به امام راحل(ره) و انقلاب اسلامی را به نمایش گذاشتند.
در فراق پیر جماران
این عشق و ارادت مردم شهرستان گناباد تنها مخصوص نسل اول انقلاب نبود بلکه حضور گسترده جوانان و نوجوانانی از نسل‌های سوم و چهارم انقلاب اسلامی که حتی حضور امام خمینی(ره) را درک نکرده بودند، نشان از گسترش عمیق افکار و اندیشه‌های رهبر کبیر انقلاب و ولایت‌مداری آن‌ها بود.
بر اساس این گزارش، مردم بصیر شهرستان گناباد پس از افطار هشتمین روز روزه‌داری خود، آمده بودند تا کم‌نظیر بودن مراسم عزاداری ارتحال امام خمینی(ره) در این شهرستان را یک‌بار دیگر ثابت کنند؛ مراسمی که با حضور هیئت‌های مختلف عزاداری در قالب دسته‌های سینه‌زنی، یکی از باشکوه‌ترین مراسم عزاداری بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی را به ثبت می‌رساند.
در فراق پیر جماران
در این مراسم باشکوه که از ساعت 21 شامگاه 13خردادماه آغاز شد و تا بامداد روز یکشنبه 14 خردادماه ادامه داشت، قشرهای مختلف مردم از جمله خانواده شهدا و ایثارگران، اساتید و روحانیون، نیروهای نظامی و انتظامی، بسیجیان، اصناف و بازاریان، هنرمندان، ورزشکاران، بازنشستگان، طلاب و دانشجویان و در یک کلام همه و همه با تشکیل هیئت‌های عزاداری، مسیر میدان غدیر تا میدان امام خمینی(ره) شهر گناباد را در قالب دسته‌های سینه‌زنی در غم فراق پیر جماران به عزاداری پرداختند.
مداحان این هیئت‌های عزاداری در طول مسیر، ضمن خواندن اشعاری در وصف شخصیت حضرت امام خمینی(ره) و غم جانسوز از دست دادن این امام عزیز، با خواندن ابیاتی که با همراهی و هم‌نوایی اعضای هیئت‌ها ادامه می‌یافت، آمادگی خود را در پیروی از ولایت فقیه و منویات رهبر معظم انقلاب اعلام می‌داشتند.
در فراق پیر جماران
حضور دسته عزاداری کودکان مهد قرآنی یاوران مهدی(عج) و گلباران تمثال امام خمینی(ره) توسط بسیجیان از دیگر برنامه‌های بیست و هشتمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در شهر گناباد بود.
یادآور می‌شود، مراسم عزاداری سالگرد ارتحال امام راحل(ره) به مدت سه شب متوالی در شب‌های 13، 14 و 15 خردادماه در شهرهای بیدخت، گناباد و کاخک برگزار می‌شود.
هادی شمسی ثانی
captcha