تجلی عشق ماندگار به پیر جماران در عطش ماه رمضان
کد خبر: 3606461
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۳
گزارش ایکنا از مراسم سالگرد ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب/

تجلی عشق ماندگار به پیر جماران در عطش ماه رمضان

گروه سیاسی: خیل عظیم زائران و عاشقان حضرت امام خمینی(ره) یکبار دیگر در بیست و هشتمین مراسم سالگرد آن پیر فرزانه، عشق و علاقه خود به آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی را به نمایش گذاشتند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، مراسم بیست و هشتمین سالگرد ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام‌ خمینی(ره) عصر امروز یکشنبه 14 خرداد 96 رأس ساعت 18 در حالی آغاز شد که مشتاقان پیر جماران از ساعاتی قبل در حرم مطهر حضرت امام(ره) گرد آمده بودند.
امروز مراسم 14 خرداد برخلاف سال‌های گذشته، به دلیل تقارن با ماه مبارک رمضان از ساعت 18 در حرم امام(ره) برگزار شد و تعداد زیادی از شهروندان تهرانی و اطراف آن و همچنین از شهرهای دیگر، خود را به مرقد حضرت امام(ره) رسانده بودند تا اعلام کنند گذر زمان هرگز باعث نخواهد شد یاد و خاطره آن رهبر کبیر به دست فراموشی سپرده شود.
مردم شریف ایران اسلامی همانند سال‌های قبل و در این گرمای هوا و با زبان روزه، خود را از استان‌ها و شهرهای مختلف به بهشت زهرا رسانده بودند تا یکبار دیگر با آرمان‌های بنیانگذار انقلاب تجدید بیعت کنند.
تجلی عشق ماندگار به پیر جماران در عطش ماه رمضان
تعداد زیادی از شهروندان تهرانی از ساعاتی قبل از آغاز مراسم و با اینکه بنابر این بود که درب‌های حرم مطهر امام راحل از ساعت 15:30 به روی خیل عاشقان بنیانگذار کبیر انقلاب باز شود، با حضور در محل برگزار این مراسم، یکبار دیگر عشق و علاقه خود به امام امت و رهبر معظم انقلاب را نشان دادند.
امروز با وجود گرمای سوزان هوا و عطش روزه‌داران، احساس عشق و علاقه به امام و رهبری بر این عطش غلبه داشت و مردمانی از سراسر کشور با هدف دیدار یار، در مرقد حضرت امام(ره) حضور پیدا کرده و به سخنان رهبر معظم انقلاب گوش جان سپردند.
بسیاری از مردمی که چند هفته قبل با حضور در پای صندوق‌های رأی با آرمان‌های امام راحل بیعت کرده بودند، امروز نیز در مراسم سالگرد رهبر فرزانه انقلاب این مراسم را باشکوه‌تر از سال‌های قبل برگزار کرده و به سخنان خلف صالح ایشان گوش جان سپردند و در این میان، حضور پررنگ جوانان و دانشجویان به زیبایی این مراسم افزوده بود.
تجلی عشق ماندگار به پیر جماران در عطش ماه رمضان
این مراسم از ساعت 18 با تلاوتی از آیات قرآن کریم توسط سعید پرویزی قاری بین‎المللی قرآن کشورمان آغاز و با حضور رهبر معظم انقلاب، سران قوا، رئیس مجلس خبرگان رهبری، نمایندگان مجلس، مسئولان و سفرای کشورهای خارجی، وزرا و مسئولان لشکری و کشوری و همچنین خیل عظیم مردم دلداده و شیفته حضرت امام خمینی(ره) در مرقد مطهر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی برگزار شد.  همچنین در این مراسم سیدمجید بنی فاطمه از مداحان اهل بیت(ع) در رثای پیر فرزانه انقلاب به نوحه خوانی و مدیحه سرایی پرداخت.
امروز تعدادی از مردم استان‌های همجوار تهران از جمله از قم، قزوین و البرز و همچنین تعدادی از اقلیت‌های قومی و مذهبی برای تجدید بیعت با آرمان‌های حضرت امام(ره) در این مراسم حضور پیدا کرده بودند.
براساس این گزارش خیل عظیمی از مردم عزیز ایران اسلامی در این مراسم حضور پیدا کرده و عده‌ای از جوانان پلاکاردهایی در دست داشتند که بر روی آنها شعار «امام راهت ادامه دارد» نوشته شده و بدین‌ گونه با با بنیانگذار کبیر انقلاب تجدید پیمان کردند.
آری امروز در این مراسم باشکوه، مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی، یکبار دیگر حساسیت خود به آرمان‌های پیر جماران را نشان دادند و اعلام کردند در هر شرایطی با پیروی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب، راه حضرت امام خمینی(ره) را ادامه خواهند داد و این عشق و علاقه را چند روز دیگر در مراسم روز جهانی قدس به رخ جهانیان خواهند کشید.
خیل عظیم زائران و مجاوران حرم مطهر بنیانگذار کبیر انقلاب در این مراسم، از لسان رهبر فرزانه انقلاب درباره خطرات انحراف امام(ره)، رمز پیروزی های امام امت، جذابیت های شخصیتی امام(ره)، ویژگی های دهه شصت، وقاحت دشمنان امام و انقلاب و البته توصیه هایی درباره مسائل داخلی کشور شنیدند و سپس روزه خود را در حرم مطهر بنیانگذار کبیر انقلاب افطار کردند.
captcha