آکادمی اسلامی بلغار؛ حلقه وصل روسیه و جهان عرب
کد خبر: 3606733
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۶
مفتی تاتارستان عنوان کرد:

آکادمی اسلامی بلغار؛ حلقه وصل روسیه و جهان عرب

گروه بین‌الملل: رئیس اداره‌ دینی مسلمانان جمهوری تاتارستان آکادمی اسلامی بلغار را حلقه ارتباطی روسیه و جهان عرب دانست.

آکادمی اسلامی بلغار؛ پل ارتباطی روسیه و جهان عرب
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از رایزنی فرهنگی ایران در روسیه، «کامل حضرت سمیع‌اللین»، مفتی جمهوری تاتارستان در مصاحبه با خبرگزاری جمهوری تاتارستان فدراسیون روسیه(تاتار ـ اینفورم) اظهار کرد: آکادمی اسلامی بلغار نه تنها در کشور، یک مرکز آموزشی دینی محسوب می‌شود، بلکه حلقه ارتباطی روسیه و جهان عرب نیز هست.  
رئیس اداره‌ دینی مسلمانان جمهوری تاتارستان تأکید کرد: آکادمی اسلامی بلغار به نقطه ارتباطی تبدیل خواهد شد. در حال حاضر مراکز آموزش اسلامی در چچن، داغستان، باشقیرستان و حتی در شهر مسکو وجود دارد. علاوه بر این امکان دانش‌افزایی و ادامه‌ تحصیل در مقاطع بالاتر و عالی از جمله کارشناسی ارشد و دکتری در زمینه‌ علوم اسلامی در آکادمی اسلامی بلغار نیز فراهم است.
به گفته‌ وی، مدیریت این آکادمی در حال گزینش و انتخاب ترکیب و اعضای اساتید مرکز است و در آینده‌ی نزدیک مدرسین در جمهوری تاتارستان مستقر خواهند شد.
کامل حضرت سمیعولین در ادامه اظهار کرد: مدرسین این مرکز متشکل از معلمان و اندیشمندان بزرگ در سطح جهانی خواهند بود. برای تربیت و پرورش مردان بزرگ و علمای شاخص، باید از اساتید و دانشمندان خبره بهره گرفت.
گفتنی است آکادمی اسلامی بلغار که اخیرا در تاتارستان تأسیس شده است، از سال تحصیلی جدید به پذیرش اولین دانشجویان خود اقدام خواهد کرد.
captcha