هزینه سازش با دشمن خفت و خواری است
کد خبر: 3607768
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۳

هزینه سازش با دشمن خفت و خواری است

گروه سیاسی: امام جمعه ارومیه با اشاره به اینکه هزینه سازش با دشمن خفت و خواری است، گفت:همه ما باید به داشتن چنین رهبر شجاع و مقتدر افتخار کنیم که در اوج اقتدار می فرمایند که تیراندازی تهران یک ترقه بازی بیش نیست.

به گزارش خبرگزای بین المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان غربی حجت‌الاسلام سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه امروز در دومین نماز جمعه ماه رمضان امسال اظهار کرد: حوادث تروریستی تهران به همه آنانی که می‌گفتند مدافعان حرم به چه درد می‌خورند و حتی برخی با وقاحت تمام از مذاکره با تکفیری‌ها حرف می‌زدند، ثابت کرد که برای تکفیری‌ها هیچ فرقی نمی‌کند که چه کسی را بکشند و آنان اهل جنایت هستند.
وی با اشاره به سخنان رهبری در دیدار با دانشجویان، افزود: همه ما باید به داشتن چنین رهبر شجاع و مقتدری افتخار کنیم که در اوج اقتدار می‌فرمایند که تیراندازی تهران یک ترقه‌بازی بیش نیست و واقعاً هم ترقه‌بازی است زیرا که آنان فکر کردند که با چند تیراندازی می‌توانند اراده مسئولان و مردم ایران را سست کنند که برخلاف تصور آنان مردم ایران مصمم‌تر و متحدتر جواب آنان را می‌دهند.
امام‌جمعه ارومیه ادامه داد: همان‌گونه که رهبری فرمودند این حادثه برای اولین بار نیست که در ایران رخ می‌دهد بلکه مردم ایران از همان ابتدای پیروزی انقلاب با ترورها و حمله صدام به ایران دست و پنجه نرم کردند و هیچ ترسی از این اتفاقات ندارند و هم‌چنین این حادثه هدف‌گذاری ایران در مبارزه با تروریست‌ها در خارج از مرزهای ایران را تائید کرد.
وی تأکید کرد: سیاست جمهوری اسلامی ایران در دفاع از کشورهای سوریه، فلسطین، عراق و لبنان امری بسیار قابل تأمل و هوشیارانه است که آینده ما را تضمین کرده است و از بروز جنگ و نفاق در داخل کشور جلوگیری می‌کند و حال افرادی که به این موضوعات خدشه وارد می‌کردند باید بدانند که تمامی اقدامات مدافعین حرم قابل ستایش است و عده‌ای در این میان می‌خواهند جای جلاد و شهید را تعویض کنند.
وی با اشاره به سخنان رهبری مبنی بر اینکه نباید دانشجویان و دانشگاهیان اجازه دهند گفتمان انقلاب در دانشگاه‌ها مغفول بماند، عنوان کرد: رهبری چنان از برنامه‌ها و اتفاقات دانشگاه‌ها صحبت می‌کنند که گویی خود در بطن دانشگاه حضور داشته و به تمام مسائل و پشت پرده‌ها اشراف دارند و بنابراین بر همه ما وظیفه است که به حرفهای مقام معظم رهبری گوش داده و این گفتمان انقلاب را در دانشگاه‌ها حفظ کنیم.
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی گفت: گفتمان انقلابی را باید در دانشگاه‌ها حفظ کنیم و بر تمامی وزرا، اساتید، روسای دانشگاه‌ها، دانشجویان و دیگر مسئولان مربوطه وظیفه است تا این مهم را به غایت خود برسانند و در همه حال این گفتمان را در هر زمینه و مسئله‌ای جاری سازند.
قریشی با بیان اینکه رهبری گفتند عقلانیت اعتماد به مردم و توکل به خدا است، خاطرنشان کرد: برخی در جامعه حرف از عقلانیت زده و در برابر افراط‌گرایی، عقلانیت را مطرح می‌کنند درحالی‌که آیا عقلانیت چیزی غیر از گوش دادن به حرف خدا است، ایستادگی در برابر آمریکا و احترام به قانون و تظاهرات و اعتراض کردن برخلاف عده‌ای که در سال ۸۸ به خیابان‌ها ریختند و شیشه‌ها را شکستند، هست.
وی اضافه کرد: متأسفانه عده‌ای انقلابی بودن را بی‌عقلی دانسته و حرف از سازش با آمریکا می‌زنند و همان‌گونه که رهبری گفتند سازش نیز هزینه دارد و هزینه سازش ذلیل شدن و خواری در برابر دشمنان است مانند شاه عربستان که با خفت تمام در برابر مجسمه استکبار تعظیم شده و هر چه داشت تقدیم ترامپی کرد که هیچ ارزشی برای آنان قائل نیست.
امام‌جمعه ارومیه با اشاره به ماه رمضان تصریح کرد: عده‌ای از مسئولان در کشور برای روزه‌خوارها و متظاهر به روزه‌خوارها بیشتر از خود روزه‌داران دل می‌سوزانند و زمینه را طوری فراهم می‌کنند که این افراد راحت روزه‌خواری کنند و حرمت آنان حتی بیشتر از روزه‌دارها حفظ می‌شود و مسئولان بدانند این کار آنان برخلاف دستورات خدا و دهن‌کجی به خدا است.

captcha