۱۴۰ موسسه و خانه قرآنی در استان زنجان فعال است
کد خبر: 3607920
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۶

۱۴۰ موسسه و خانه قرآنی در استان زنجان فعال است

سرپرست اداره امور قرآنی اداره‌ کل تبلیغات اسلامی استان زنجان با تشریح برنامه های ماه مبارک رمضان گفت: در استان زنجان ۱۴۰ موسسه و خانه قرآنی فعال است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شبستان نوشت: حجت‌الاسلام علیرضا بهبودی، سرپرست اداره امور قرآنی اداره‌ کل تبلیغات اسلامی استان زنجان اظهار کرد: به مناسبت ماه مبارک رمضان برنامه های قرآنی متعددی اجرا می شود.
وی به ظرفیت موسسات قرآنی در استان و بهره مندی از این پتانسیل برای اجرای برنامه های مختلف اشاره کرد و گفت: در استان زنجان 140 موسسه و خانه قرآنی فعال است.
این مقام مسوول با مثبت ارزیابی کردن عملکرد این موسسات خاطرنشان کرد: به همین مناسبت دوره های آموزشی عمومی و خصوص ویژه خواهران و برادران برگزار می شود.
حجت الاسلام بهبودی ادامه داد: دوره های تخصصی در این موسسات شامل دوره های تربیت معلم قرآن و دوره های عمومی شامل قرائت، حفظ یک جزء تا کل قرآن کریم می باشد.
سرپرست اداره امور قرآنی اداره‌ کل تبلیغات اسلامی استان زنجان از برگزاری جلسات قرآنی در مساجد به همراه تفسیر آیات خبر داد و گفت: طرح با قرآن در رمضان هم در این ماه مبارک اجرا می شود.
به گفته وی، طرح تصحیح قرائت نماز در بین کارکنان هم در شب های قدر در مساجد شهرستان ها برگزار می شود.
این مقام مسوول به برگزاری محافل انس با قرآن کریم در شب میلاد امام حسن مجتبی(علیه السلام) اشاره کرد و گفت: طرح جزء خوانی قرآن کریم به همراه تفسیر در مساجد اجرا می شود.
حجت الاسلام بهبودی همچنین از طرح 1451 با همکاری شبکه قرآن در قالب حفظ سوره ملک و واقعه خبر داد و گفت: طرح بینات هم در قالب تفسیر سوره حجر در این ماه مبارک اجرا می شود.
captcha