بررسی آسیب‌های فعالیت‌های قرآنی در کمیته پایش شورای توسعه
کد خبر: 3607931
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۱
سعید بهمنی عنوان كرد:

بررسی آسیب‌های فعالیت‌های قرآنی در کمیته پایش شورای توسعه

گروه سیاسی: عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی از برگزاری جلسات هم‌اندیشی توسط کمیته پایش این شورا خبر داد و گفت: در این جلسات کارشناسان حوزه قرآنی دعوت شده‌اند تا بتوانیم با شناسایی و بررسی آسیب‌های فعالیت‌های قرآنی، فصل جدیدی را در فعالیت‌های کمیسیون‌های تخصصی شورای توسعه آغاز کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعید بهمنی، عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به آسیب‌شناسی فعالیت‌های قرآنی در حوزه‌های مختلف از سوی کمیته پایش اظهار کرد: کمیته پایش پس از بررسی و شناسایی آسیب‌ها تصمیم گرفت هم‌اندیشی‌هایی را با کارشناسانی که خارج از شورای توسعه فرهنگ قرآنی هستند، برگزار کرده تا موضوعات و مسائل را بررسی کند.
وی افزود: مسائلی که شناسایی شده، غربال می‌شود و مباحث اصلی در نشست‌های هم‌اندیشی مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرند؛ در این جلسات کارشناسانی دعوت شده‌اند که انتظار می‌رود توانایی‌های لازم را برای حل مسائل و نیز ارائه راه حل داشته باشند.
بهمنی گفت: پس از جلسات هم‌اندیشی، مباحث مطرح شده توسط سه گروه سه نفره از اعضای کمیته پایش بررسی می‌شوند و نتیجه را پیش از اینکه در صحن شورای توسعه فرهنگ قرآنی مطرح شود در اختیار رؤسای کمیسیون‌ها که وزرا هستند، قرار می‌دهند تا هم از نظر ذهنی با مشکلات و مسائل آشنایی داشته باشند و هم بر اساس امکاناتی که در اختیار دارند، برای رفع مشکلات راه حل ارائه کنند تا شاهد فصل جدیدی از فعالیت‌ کمیسیون‌های شورای توسعه فرهنگ قرآنی باشیم.
عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی در مورد کاهش اعتبارات فعالیت‌های قرآنی و تأثیر آن بر عملکرد شورای توسعه گفت: البته کاهش اعتبارات تأثیرگذار است اما باید به این مسئله توجه شود که منابع زمانی به کار می‌آیند که از پیش تفکری آماده داشته باشیم و منتظر نباشیم که منابع بیاید و بعد دور هم جمع بشویم و به فکر نحوه هزینه‌کرد درآمدها باشیم.
بهمنی ادامه داد: ما فرصت فکر کردن و برنامه‌ریزی را نباید از دست بدهیم و می‌توانیم فکر بکنیم و نقشه راه تعیین کنیم تا در هر فرصتی که منابع بیاید فعالیت‌های لازم را انجام دهیم؛ گذشته از این زمانی که منشور توسعه فرهنگ قرآنی را می‌نوشتیم با این تفکر نبود که منبع خاصی را به این موضوع اختصاص دهیم بلکه می‌خواستیم تمام منابع قرآنی دستگاه‌های کشور هدایت شوند.
عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی گفت: شورای توسعه فرهنگ قرآنی پارلمان قرآنی است و باید بتواند نقشه راه و خط و خطوط اصلی را با فراغت و فکر بلند تعیین کند تا مسیر فعالیت‌های قرآنی هموار شود؛ در کنار این مسئله وضعیت اعتبارات این حوزه نیز باید به سامان شود.
captcha