شهدای حادثه تهران در مقابل کوردلی منافقان ایستادند/ ماه رمضان؛ دانشگاه تقوا
کد خبر: 3607947
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۵

شهدای حادثه تهران در مقابل کوردلی منافقان ایستادند/ ماه رمضان؛ دانشگاه تقوا

گروه سیاسی: امام جمعه قزوین گفت: بنی‌صدر که رفاقتش با منافقان قبل از کشتار مردم بود، خدا اینگونه سرنگونش کرد حال آن‌ها که امروز با منافقین با این همه جنایت و قتل عام رفاقت می‌کنند، خدا با آن‌ها چه خواهد کرد؟!

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، به نقل از دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قزوین که در مسجد النبی(ص) برگزار شد، اظهار کرد: برای کسب فضیلت تقوا، برای اینکه جان و روح ما با تقوا آشنا شود، بهترین فرصت و دانشگاه، ماه مبارک رمضان است.
وی با اشاره به اینکه ماه مبارک رمضان دانشگاه تقوا است و قرآن کتاب تقوا و کتاب درسی این دانشگاهِ با عظمت محسوب می‌شود، افزود: دانشجویان دانشگاه ماه مبارک رمضان، مؤمنان روزه‌دار هستند و باید همه همت خود را متوجه کنیم تا از این دانشگاه درس‌های دعا، معنویت، سحر خیزی و انسان دوستی را به بهترین شکل فرا بگیریم.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: کسی که به درستی این درس‌ها را فرا بگیرد، با دست پر از ضیافت الهی و مهمانی با برکت بهره خواهد برد و سال معنوی خود را به بهترین شکل آغاز خواهد کرد.
امام جمعه قزوین با اشاره به مناسبت‌های پیش رو در ماه مبارک رمضان، یادآور شد: مهمترین مناسبت در ماه مبارک رمضان همین دعوت به تقوا، توجه به تقوا و استفاده معنوی از لحظه لحظه ماه مبارک رمضان است.
خاطره عزل بنی‌صدر هشدار به کسانی است که با منافقان همراهی می‌کنند
وی در ادامه به ماجرای عزل بنی‌صدر اشاره و با بیان اینکه این اتفاق برای کسانی که ارتباطشان را با خدا جدی نمی‌گیرند تذکر، برای مؤمنان روحیه بخش است، افزود: عزل بنی‌صدر در دو مرحله مطرح بود.
آیت الله عابدینی بیان کرد: یک مرحله امام خمینی (ره) او را از فرماندگی کل قوا عزل کردند و این منصب را از او گرفت و در مرحله بعد مجلس انقلابی آن زمان عدم کفایت و عدم لیاقت سیاسی بنی‌صدر را اعلام کرد و نشان داد که او بیشتر با دشمنان دم‌خور است تا با خودی‌ها و شمشیر را علیه ارزش‌های انقلاب از رو می‌بندد.
خطیب جمعه قزوین اذعان کرد: مجلس عدم کفایت سیاسی او را اعلام کرد و امام راحل (ره) نیز او را از ریاست جمهوری عزل کرد و باید از این واقعه تاریخی درس گرفت.
غرب‌زدگی بنی‌صدر یکی از عوامل سقوط او بود
وی با طرح این سؤال که چه چیزهایی باعث شد بنی‌صدر کارش به اینجا کشیده شود، بیان کرد: غرب‌زدگیِ بنی‌صدر یکی از مسائلی بود که کار او را به مرحله عزل کشاند؛ او وقتی بحث امریکا و اروپا می‌شد، خود باخته بود و به عزت و اقتدار کشور در مقابل آن ها فکر نمی‌کرد.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین عنوان کرد: بنی‌صدر خیال می‌کرد تا آن‌ها دستی به سر ما نکشند، ما چیزی نیستیم؛ البته ما آن زمان امکانات و سلاح کمی داشتیم اما همان زمان امام خمینی (ره) قدرتمندانه‌ترین موضع‌گیری را اتخاذ می‌کرد و می‌فرمود: «ما امریکا را زیر پا می‌گذاریم»، «امریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند» و «ما می‌توانیم» را در گوش ما مدام زمزمه می‌کرد.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه خداوند فرموده به ستمگران تکیه نکنید، آتش می‌گیرید، گفت: تفسیر این آیه را به خوبی در زندگی سیاسی افرادی نظیر بنی‌صدر دیده‌ایم و او در نهایت به خاطر تکیه به ستمگران دچار بلا و آتش شد.
دوستی و رفاقت بنی‌صدر با منافقان عامل دیگر عزل او بود
وی اِشکال دیگر بنی‌صدر را همراهی با منافقان معرفی کرد و یادآور شد: البته بنی‌صدر اول کمی حیا می‌کرد که از منافقان حمایت کند و کمی هم ترس داشت و آن زمان که بنی‌صدر با منافقان همراه شد، آن‌ها دستشان به خون بیش از 16 الی 17 هزار بی‌گناه و نخبه آلوده نشده بود.
آیت‌الله عابدینی با اشاره به واقعه تروریستی اخیر مجلس شورای اسلامی و حرم امام راحل (ره)، اظهار کرد: آن‌ها در این وحشی بازی که اخیراً در حرم امام راحل (ره) و مجلس شورای اسلامی انجام دادند، مانند منافقان عده‌ای بی‌گناه را کشتند.
خطیب جمعه قزوین عنوان کرد: این واقعه هشداری باشد برای کسانی که جای جلاد (منافقین) را با شهیدان عوض کردند و به جای اینکه شهیدان را ستایش کنند به حمایت از جلادان برخواستند و اگر بنی‌صدر در زندگی خود خیر دید، آن‌ها هم خیر می‌بینند.
وی بیان کرد: بنی‌صدر که رفاقتش با منافقان قبل از کشتار مردم بود، خدا اینگونه سرنگونش کرد؛ حال آن‌ها که امروز با منافقین با این همه جنایت و قتل عام رفاقت می‌کنند، خدا با آن‌ها چه خواهد کرد؟!  ضروری است آن‌هایی که به هر دری می‌زنند تا دنیای خوبی داشته باشند و آخرتشان را به دنیایشان می‌فروشند، به خودشان بیایند.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: امام حسن عسکری (ع) فرمود: هیچ آدم قدرتمند و عزتمندی حق را رها نکرد، مگر اینکه ذلیل، بیچاره و خوار شد و هیچ آدم ضعیف و ناتوانی به حق نچسبید، مگر اینکه خدا او را به عزت و عظمت رساند.
امام جمعه قزوین تأکید کرد: بنی‌صدر حق را رها کرد، به ذلت کشیده شد و زندگی او عبرتی برای همگان می‌شود و کمک می‌کند تا این احادیث را آن گونه که باید متوجه بشویم.
فقط دوستی براساس ایمان و تقوا نتیجه بخش خواهد بود
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با بیان اینکه حضور اطرافیان ناباب و منحرف عامل دیگر گمراهی بنی‌صدر شد، گفت: بنی‌صدر اصلاً اطلاع نداشت که خارج از چارچوب ریاست جمهوری وی و در میان مردم و جامعه چه می‌گذرد؟ زیرا او رفاقتی با مؤمنان و دلسوزان نظام نداشت و با آن‌ها همیشه در جنگ بود.
امام جمعه قزوین افزود: بنی‌صدر در جایگاه ریاست جمهوری همیشه با بزرگان کشور چالش داشت، قرآن کریم می‌فرماید؛ افرادی که براساس منافع دنیاطلبی باهم رفاقت کرده‌اند در روز قیامت باهم دشمن می‌شوند، فقط دوستی براساس ایمان و تقوا نتیجه بخش خواهد بود.
وی ادامه داد: ما باید در دوستی‌های دنیایی خود تجدیدنظر کرده و باید با افرادی دوستی کنیم که یا از او چیزی یاد بگیریم یا به او چیزی یاد بدهیم، بنی‌صدر جای خائن و خادم و جای جلاد و شهید را عوض کرده بود.
لیالی قدر نداریم، بلکه لیله القدر صحیح است
آیت‌الله عابدینی با اشاره به شب‌های اِحیای ماه رمضان اذعان کرد: سه شب 19، 21 و 23 شب‌های اِحیا هستند و شب قدر فقط یکی از این سه شب است؛ طبق روایات و آیات فقط شب قدر، یک شب است؛ و ما می‌توانیم با شب زنده داری به خدا نزدیک شویم.
خطیب جمعه قزوین با بیان اینکه ما لیالی قدر نداریم بلکه لیله القدر صحیح است، عنوان کرد: شب‌های اِحیا ما را برای بزرگداشت و استفاده از شب قدر آماده می‌کند، شب قدر، شب همه سرنوشت‌ها و تصمیماتی است که باید برای ادامه زندگی خود بگیریم و خدای متعال ما را برای تعیین آینده خود به مشورت گرفته است.
وی با اشاره به ضربت خوردن امیرمؤمنان (ع) در ماه مبارک رمضان، بیان کرد: کسانی روی این امام همام شمشیر کشیدند که ادعای دینداری می‌کردند، این مدعیان قبل از ضربت زدن به امام علی (ع) با شمشیر زبان و شایعات با امام خود دشمنی کردند و کسی جرأت دفاع از ایشان را نداشت.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین ادامه داد: منافقان ابتدا ترور شخصیت می‌کنند تا زمینه ترور فیزیکی را فراهم کنند؛ امام علی (ع) شخصیتی بود که دانشمندان درباره وی گفتند ایشان به واسطه شدت عدالت طلبی خود به شهادت رسیدند، این امام عزیز عامل افتخار ماست و می‌دانیم آینده جهان با اندیشه ایشان رقم می‌خورد.
امام جمعه قزوین با بیان اینکه آینده جهان با امام علی (ع) و اولاد ایشان ساخته می‌شود، اظهار کرد: آینده جهان، آینده عدالت علوی است و توسط فرزند برومند آن حضرت شکل می‌گیرد، امروز دانشمندان آزاده جهان با شنیدن کلام گوهربار امام علی (ع) سر تعظیم در برابر تفکر ایشان فرود می‌آوردند.
در برابر عدم شناخت تفکر و عدالت علوی مدیونیم
وی افزود: ما درباره شناساندن امیرمؤمنان (ع) به جهانیان و جامعه خود کوتاهی کردیم و متأسفانه ایشان و نهج البلاغه را به خوبی نشناخته‌ایم؛ اگر امروز برای شناخت ایشان و اجرای عدالتش قدم برنمی‌داریم مدیون این امام همام هستیم.
آیت‌الله عابدینی با عرض تبریک و تسلیت درخصوص شهادت جمعی از هموطنان ما در حادثه تروریستی مجلس اذعان کرد: این شهدای عزیز در برابر کوردلی‌های منافقان و اربابان ظالم آن‌ها ایستادگی کردند و به شهادت رسیدند.
خطیب جمعه قزوین یادآور شد: در هفته جاری شاهد مراسم تشییع و تدفین شهید علی محمدرضایی هستیم که پیش از شهادت جانباز بود و پیکر مطهر وی پس از 31 سال به استان برگشت و امیدواریم بتوانیم دین خود را به این شهدا اَدا کنیم.
captcha