جامعه آرام با فرهنگ قرآنی تحقق می‌یابد
کد خبر: 3608353
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰

جامعه آرام با فرهنگ قرآنی تحقق می‌یابد

گروه اجتماعی: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اردبیل گفت: اگر می‌خواهیم یک جامعه آرام و بدون آسیب اجتماعی و فرهنگی داشته باشیم، باید از فرهنگ قرآنی کمک بگیریم و چه خوب است که بتوانیم در این ماه ضیافت و بهار قرآنی از تمامی ظرفیت‌های استان و نهادهای مختلف قرآنی و فرهنگی در این زمینه استفاده کنیم.

بهروز خدایی، رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان اردبیل در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل اظهار کرد: به مناسبت جشن میلاد دومین اختر تابناک امامت و ولایت امام حسن مجتبی(ع) ضیافت افطاری با حضور 800 نفر از روزه‌داران در دو امامزاده حلیمه خاتون روستای آقاباقر و امامزاده سیدصدرالدین اردبیل برگزار شد.
وی ادامه داد: همه ساله در تبیین فرهنگ قرآنی و اسلامی و خدمات‌رسانی به روزه‌داران در دو امامزاده حلیمه خاتون و امامزاده سید صدرالدین اردبیل ضیافت افطاری بصورت باشکوه و گسترده برپا می‌شود.
خدایی با اشاره به این‌که در ایام ماه مبارک رمضان ده‌ها برنامه فرهنگی و قرآنی برگزار می‌شود افزود: یکی از مهم ترین برنامه‌های تاثیرگذار در طول ایام، برپایی خیمه‌های معرفتی در بقاع متبرکه و امامزادگان است تا برای عموم مهمانان و مراجعین در زمینه‌های مختلف فرهنگی خدمات‌رسانی می شود.
وی از پاسخ‌گویی شبهات احکام شرعی و اسلامی در این خیمه‌های برپا شده معرفتی در امامزادگان و بقاع متبرکه شهرستان اردبیل خبر داد و افزود: با استفاده از مبلغین بومی و روحانیان اعزامی از استان قم به شبهات احکام شرعی مراجعه‌کنندگان درطول ایام ماه مبارک رمضان در امامزادگان پاسخ داده می شود.
رییس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان اردبیل افزود: در کنار برنامه‌های فرهنگی برنامه‌های بصیرت‌دهی و ترویج فرهنگ قرانی در بین نوجوانان و جوانان با برنامه‌های متنوع قرآنی در امامزادگان و بقاع متبرکه شهرستان اردبیل انجام می‌شود.
خدایی با اشاره به این‌که با حضور ده‌ها مربی فعال قرآنی و مجرب در امامزادگان و بقاع متبرکه برنامه‌های آموزش قرآن کریم انجام می شود افزود: این برنامه‌های آموزشی در رشته‌های مختلف قرآنی به ویژه حفظ قرآن کریم با حضور گسترده کودکان و نوجوانان همه روزه در امامزادگان و بقاع متبرکه شهرستان اردبیل برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه ایام ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای ترویج فرهنگ قرآنی بین کودکان و نوجوانان است افزود: باید از تمامی ظرفیت‌های استان برای ترویج فرهنگ قرآنی بین کودکان و نوجوانان استفاده شود.
خدای در ادامه گفت: در مرحله اول این خانواده‌ها هستند که می‌توانند در تربیت کودکان خود در ترویج و آموزش قرآن کریم نقش داشته باشند و این نقش را به خوبی در امر تربیت و آموزش قرآن کریم در بین کودکان خود ایفا کنند.
رییس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان اردبیل در پایان افزود: اگر می‌خواهیم یک جامعه آرام و بدون آسیب اجتماعی و فرهنگی داشته باشیم، باید از فرهنگ قرآنی کمک بگیریم و چه خوب است که بتوانیم دراین ماه ضیافت و بهار قرآنی از تمامی ظرفیت‌های استان و نهادهای مختلف قرآنی و فرهنگی در این زمینه استفاده کنیم.
captcha