برپایی هرساله نمایشگاه «شمیم وحی» باقیات‌الصالحات محسوب می‌شود
کد خبر: 3608640
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۷
افراش:

برپایی هرساله نمایشگاه «شمیم وحی» باقیات‌الصالحات محسوب می‌شود

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: فعال قرآنی کشورمان با اشاره به اینکه نمایشگاه شمیم وحی امسال نیز چون سال قبل برپا و آماده خدمت‌رسانی است، اظهار کرد: امید است در سال‌های آینده نیز روند برپایی این نمایشگاه ادامه پیدا کند و این حرکت را به عنوان باقیات‌الصالحات می‌توان منظور کرد.

یوسف افراش، فعال قرآنی کشورمان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در خصوص سومین نمایشگاه شمیم وحی، گفت: با توجه به اینکه امسال سال سوم برپایی نمایشگاه شمیم وحی است می‌تواند تأثیر بسزایی در ایجاد دلگرمی بیشتر برای نهادهای مردمی ـ قرآنی داشته باشد.
وی با تأکید بر اینکه تشکل‌ها و جلسات مردمی به واسطه چنین حمایت‌هایی تشکیل نشده است، اظهار کرد: بلکه این تشکل‌ها با انگیزه‌های شخصی و اعتقادی خود مردم راه‌اندازی شده است اما اگر نهادهای دولتی می‌تو‌انند از حرکت‌های مردمی کمک و حمایت کنند، این کار که انگیزه خوبی ایجاد می‌کند و سبب تشویق می‌شود تا دیگران به این جهت که همان راه‌اندازی تشکل‌های قرآنی ـ مردمی است، حرکت کنند.
افراش اضافه کرد: انقلاب مابه برکت وجود همین‌ هیئت‌ها و تشکل‌های قرآنی و مذهبی و فعالیت حسینیه‌ها و مساجد شکل گرفته است و استمرار این انقلاب هم با مشارکت و حضور همه نهادها و مراکز تشکل‌ها و جلسات‌ قرآن شکل می‌گیرد.
وی با اشاره به اینکه برپایی نمایشگاه‌هایی در راستای تجهیز و حمایت از مؤسسات قرآنی، دارالقرآن‌ها، مراکز قرآنی، خانه‌های قرآن و عترت محلات و جلسات شاخص قرآن شهر تهران، امر مبارکی است، اظهار کرد: امید است در سال‌های آینده نیز روند برپایی این نمایشگاه ادامه پیدا کند و این حرکت را به عنوان باقیات‌الصالحات می‌توان منظور کرد.
فعال قرآنی کشور اضافه کرد: حمایت از جلسات و هیئت‌های مردمی و خانه‌های قرآن باید در سطح کشور گسترش پیدا کند و جا دارد چنین حمایت و نمایشگاهی در دیگر استان‌ها نیز برنامه‌ریزی شود.
وی با اشاره به وجه تمایز نمایشگاه شمیم وحی با نمایشگاه قرآن، بیان کرد: نمایشگاه قرآن بیشتر جنبه معرفی و تبلیغاتی برای مؤسسات دارد و نمایشگاه شمیم وحی جنبه حمایت از تولید‌کنندگان آثار فرهنگی  ـ هنری و دینی را دارد.
افراش پیشنهاد داد: درست است که ماه رمضان، ماه نزول قرآن و فعالیت قرآنی است اما بهتر است زمان برپایی نمایشگاه شمیم وحی به مانند نمایشگاه عطر سیب که پیش از ماه محرم ویژه هیئات مذهبی برگزار می‌شود، پیش از آغاز ماه رمضان انجام شود.
یادآور می‌شود، سومین نمایشگاه شمیم وحی در راستای تجهیز و حمایت از مؤسسات قرآنی، دارالقرآن‌ها، مراکز قرآنی، خانه‌های قرآن و عترت محلات و جلسات شاخص قرآن شهر تهران از 16 لغایت 26 خردادماه از ساعت 17 تا 22:30 در محل دائمی نمایشگاه‌های تخصصی شهرداری تهران در بوستان گفتگو پذیرای نمایندگان مؤسسات قرآنی، اهالی قرآن و علاقه‌مندان قرآن کریم است.
captcha