گسترش سبک زندگی اسلامی به‌همت مربیان قرآنی
کد خبر: 3608930
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰

گسترش سبک زندگی اسلامی به‌همت مربیان قرآنی

گروه معارف: قرآن کریم نکات و دستورات درست زندگی کردن را در موضوع‌های مختلف به انسان می‌گوید ما با بهره‌گیری از این دستورات می‌توانیم زندگی اسلامی و دینی داشته و در رسیدن به کمال الهی موفق باشیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، والدین و مربیان قرآنی دو عنصر بسیار مهم در تربیت قرآنی کودکان و نوجوانان هستند و این دو بال مهم می‌توانند آینده‌ای روشنی را با همسو کردن فرزندان با کلام الهی رقم زنند.
اینها می توانند در مقابله با هجمه های فرهنگی دشمنان مقابله و جهت ترویج و گسترش فرهنگ قرآنی و سبک زندگی اسلامی قدم های مثبتی و فرزندانمان را با راه و روش سبک زندگی اسلامی آشنا سازند.
فعالیت 4 هزار مربی فعال قرآنی در موسسات استان اردبیل
نهضت حورزاده، مدیرعامل اتحادیه مردمی خانه قرآنی استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار این خبرگزاری گفت: مربیان و فعالان عرصه‌های قرآنی استان اردبیل مظلوم‌ترین قشر جامعه در امر حمایت‌های صندوق بیمه هستند.
وی تصریح کرد: 300 پرونده راکد از پرونده‌های بیمه‌ای مربیان قرآن کریم استان اردبیل در صندوق هنر وزارت ارشاد کشور بلاتکلیف مانده است .
حورزاده با اشاره به اینکه همه ساله بر تعداد مربیان فعال قرآنی در سطح استان اردبیل افزوده می شود بیان کرد: مربیانی و فعالان قرآنی استان بیش از ده سالی است در انتظار صندوق بیمه‌ای وزارت ارشاد اسلامی کشور مانده‌اند و روز به روز بر سن آنان افزایش یافته و دیگر پس از مدتی شرایط سنی آنان جهت بهره‌مندی از مزایای بیمه‌ای نخواهند شد.
مدیرعامل  اتحادیه مردمی خانه قرآنی استان اردبیل با بیان اینکه چندین بار با مسوولان کشوری صندوق بیمه هنر وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی هم به صورت کتبی و هم به صورت تلفنی و مکاتبه‌ای مسائل و مشکلات بیمه‌ای فعالان قرآنی استان اردبیل را مطرح نموده‌ایم، افزود: هیچ مسئولی در مقام پاسخ‌گویی نبوده و دیگر سن خواهران و برادران فعال قرآنی هم با گذر زمان بالا رفته و نمی‌توانند از مزایای بازنشستگی بیمه قرانی در آینده بهره‌مند شوند.
حورزاده از فعالیت 4 هزار مربی فعال قرآنی در موسسات ، مراکز قرآنی و خانه‌های قرآنی روستایی و شهری استان اردبیل خبرداد  و افزود: این درحالی است که مربیان بدون دریافت حقوق و حق‌التدریس به غیر مبلغ ناچیز که حتی کرایه ماشین آن‌ها هم نمی شوند در امر ترویج فرهنگ دین مبین اسلام و قرآن در سطح جامعه فعالیت می‌کنند.
وی با بیان اینکه همه ساله با برگزاری سهمیه دوره تعلیم تربیت قرآن کریم 250 نفر از مربیان خواهر و برادر به جمع 4 هزار نفری مربیان قرآن استان افزوده می شود، عنوان کرد : چرا باید با وجود فعالیت چشمگیر و تاثیر گذار این جامعه فعال قرآنی استان مسوولان فرهنگی به مسائل و مشکلات این قشر مظلوم و زحمتکش فعالان قرآنی کاری انجام نمی‌دهند و این بی تکلیفی بیمه‌های قرانی و حمایت از قرآنیان تا کی و چندسال دیگر ادامه خواهد داشت.
وی با اشاره به اینکه از بین این تعداد از فعالان قرانی استان تعداد انگشت شماری از این خواهران و برادران فعال قرآنی توانستند فقط با ثبت نام در صندوق بیمه‌ای هنر خود را بیمه کنند افزود : این درحالی است که 300 نفر از انان با وجود ثبت نام و تکمیل پرونده در این صندوق و دریافت مبلغ ثبت نام ده سالی است که در انتظار ادامه روند این ثبت نام و بیمه شدن خود هستند .
مدیر عامل اتحادیه قرآنی مردمی موسسات و مراکز قرآنی استان اردبیل با گرامیداشت سالروز ارتحال امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران افزود : امروز در ماه مبارک رمضان واقع شدیم و اگر امروز به هر مسجد و یا مراکز قرانی مراجعه کنیم می بینیم که تعداد کثیری از نوجوانان و جوانان با حضور در این محافل نورانی مشغول اموزش و تلاوت قرآن کریم هستند و این کار بزرگ با همت و تلاش خستگی ناپذیر همین مربیان سخت کوش میسر شده است و بدون دریافت هیچ مبلغی ناچیز مشغول فعالیت و ترویج فرهنگ قرآنی در مراکز قرانی و مساجد هستند.
حورزاده افزود : مسوولان کشوری تنها کمکی که می توانند به این مربیان فعال قرانی در جامعه انجام دهند همین راه اندازی صندوق بیمه قرآنیان و افتتاح آن در سال جاری است که امیدواریم هرچه سریع‌تر این صندوق در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور مصوب و در سطح کشور راه اندازی شود.
وی از فعالیت مربیانی قرآنی با سابقه 40 ساله و 20 ساله در سطح استان خبر داد و افزود: برخی از این مربیان بدون بیمه و بدون دریافت حقوق بازنشستگی و حمایت مالی زندگی خود را سپری می‌کنند و حتی برخی از انان هم به رحمت الهی رفتند .
این فعال قرآنی بیان کرد: هم اکنون برخی از مربیان قرآنی استان که همه روزه بخاطر هزینه نداشتن مسیر رفت و برگشت تاکسی خود هم در داخل شهری و هم در بیرون از شهر از کلاس‌های خود باز می مانند و حتی نمی‌توانند هزینه مسیر رفت و برگشت خود را تأمین کنند.
مدیر عامل اتحادیه قرآنی مردمی استان اردبیل گفت : امیدواریم با عنایت ویژه دولتمردان در سال جاری شاهد رفع مشکلات بیمه فعالان قرانی نه تنها استان بلکه کشور باشیم و دیگر هیچ مربی قرانی دغدغه مالی و بیمه‌ای در زندگی خود نداشته باشد تا بتواند با خیال آسوده خاطر در امر ترویج فرهنگ قرانی و هجمه‌های دشمنان علیه اسلام در جامعه فعالیت و مقابله کنند.
حورزاده افزود: در سطح استان 53 موسسه قرآنی و 150 خانه روستایی و 150 خانه قرآنی شهری زیر نظر دارالقرآن الکریم اداره کل  تبلیغات اسلامی استان فعالیت می‌کنند .
نهادهای قرآنی پایگاه‌های سبک زندگی اسلامی در جامعه‌اند امیدواریم تا فعالیت مؤسسات قرآن به‌سمت آموزش مفاهیم و سبک زندگی حرکت کند و در این راستا این نهادها یک مراجعه سازنده به قرآن داشته باشند و در این صورت نتایج بهتری را شاهد خواهیم بود.
گفتگو از سیما میرقاسمی، خبرنگار ایکنا اردبیل
captcha