خیرین به مباحث توسعه اجتماعی و فرهنگی در تمام مصادیق آن ورود یابند
کد خبر: 3608984
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۷
مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری خراسان شمالی:

خیرین به مباحث توسعه اجتماعی و فرهنگی در تمام مصادیق آن ورود یابند

گروه فرهنگی: مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری خراسان شمالی با تأکید بر اینکه خیرین فقط خود را معطوف به ساخت و ساز نکنند، خواستار ورود این نیک‌اندیشان به تمامی حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی شد.

فریبا باقری باغان، مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری خراسان شمالی، در گفت و گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌شمالی، با تاکید بر اینکه خیرین به مباحث توسعه اجتماعی، فرهنگی در تمام مصادیق آن ورود یابند، اظهار کرد: این امر توسعه فرهنگی و اجتماعی جامعه را در پی دارد و امروز یکی از آسیب هایی که باید در آن تامل کنیم، نقش کمرنگ خیرین در حوزه های فرهنگی و اجتماعی است.
وی با بیان اینکه ورود خیرین به حوزه های قرآنی بسیار اثرگذار است، خاطرنشان کرد: همیشه در امور عمرانی نظیر ساخت و ساز مدارس، بیمارستان، حسینیه، خرین فعالیت داشته اند، ضمن اینکه کار بسیار نیکویی است اما می شود نگرش و آگاهی این قشر نیک اندیش را با آگاهی رسانی تغییر دهیم.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری خراسان شمالی با تاکید بر اینکه توجه به بحث هنر، توسعه اجتماعی و جلوگیری از آسیب های اجتماعی را در پی دارد و به نوعی پیشگری است، تصریح کرد: البته فعالیت در این حوزه مغفول مانده و باید بیشتر فرهنگ سازی و اطلاع رسانی شود.
باقری باغان خواستار ورود خیرین به حوزه های هنر شد و گفت: اگر امروز جوانان ما به سالن های ورزشی، سوله های با مضامین محتوای قرآنی، فرهنگی و هنری مشغول به کار شوند و اوقات فراغت خود را در این مکان ها به سر ببرند، نتجه آن بسیار مثبت و با ارزش است.
وی اضافه کرد: پیشنهاد جدی اینجانب به مسئولین فرهنگی و متولیان فرهنگ و هنر استان این است که خیرین را پای کار آورند و خیرین فقط معطوف به ساخت و ساز نباشند بلکه به بحث توسعه اجتماعی در تمام مصادیق آن ورود یابند.
این مسئول یادآور شد: به یقیین اگر این آگاه سازی به نحو مطلوب انجام شود، خیرین خراسان شمالی در امور عام المنفعه کم نمی گذارند.
captcha