دومین همایش قرآنیان استان گلستان برگزار شد
کد خبر: 3609005
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۹

دومین همایش قرآنیان استان گلستان برگزار شد

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: دومین همایش قرآنیان استان گلستان روز گذشته، 21 خردادماه در دانشگاه آزاد اسلامی علی‌آباد کتول برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ضیافت نور دومین همایش قرآنیان استان گلستان روز گذشته، 21 خردادماه به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی و با همت جبهه فعالان قرآنی استان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی‌آباد کتول برگزار شد.
در ابتدای این مراسم قرآنی که با یاد شهدای مدافع حرم استان گلستان برگزار شد، محمد منصوری از قاریان ممتاز استان گلستان از علی‌آباد کتول به تلاوت آیاتی از سوره مبارکه نحل و سوره مبارکه شمس پرداخت.
دومین همایش قرآنیان استان گلستان برگزار شد
گروه تواشیح و مدیحه‌سرایی فطرس از شهرستان مینودشت به عنوان بخش بعد به اجرای همخوانی قرآن کریم قطعه اسماء‌الحسنی و قطعه‌ای با موضوع امام رضا(ع) پرداخت.
سهیل ولی‌زاده، حافظ کل قرآن کریم از شهرستان مینودشت در بخش بعدی اجرای بخش حفظ را بر عهده داشتند. بخش بعدی این مراسم نورانی اجرای تلاوت قرآن کریم توسط قاری خوش لحن و نوجوان قرآن امیرحسین رحمتی از شهر گرگان بود. ایشان آیاتی از سوره مبارکه زمر، صفحه 459 را انتخاب و تلاوت کردند.
به رسم میزبانی حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی، امام جمعه شهرستان علی‌آباد کتول به سخنرانی ‌پرداخت و سپس محمد نعیمی قاری از شهرستان رامیان آیاتی از سوره مبارکه آل‌عمران را تلاوت کرد.
دومین برنامه حفظ توسط  بنیامین رسولی، حافظ کل قرآن کریم از شهرستان گنبد کاووس انجام شد و سپس مهدی قره‌شیخ‌لو، رئیس سازمان دارالقرآن کشور به ایراد سخنرانی پرداخت.
اهدای لوح یادبود به دیدگاه، رئیس سابق دارالقرآن استان گلستان توسط جبهه فعالان قرآنی استان بخش بعدی برنامه بود. در ادامه گروه مکتب‌المهدی از شهرستان گنبد با اجرای چند قطعه زیبا به اجرای تواشیح و مدیحه‌سرایی پرداخت.
دومین همایش قرآنیان استان گلستان برگزار شد
بخش بعدی تلاوت قرآن توسط محمود قرنجیک از شهر گرگان از سوره مبارکه علق بود و در ادامه علیرضا اسفندیاری‌مقدم، رئیس دانشگاه آزاد واحد علی‌آباد مطالبی را بیان کرد.
ارائه بخش بیان مباحث تفسیری از قرآن توسط آیت‌الله یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان شمالی پیرامون سبک زندگی و فرهنگ قرآنی و لزوم داشتن جامعه‌ای قرآنی از دیگر بخش‌های این مراسم بود.
در ادامه علی‌اصغر زنگانه، مدیر اجرایی کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم شهرستان علی‌آباد کتول به نمایندگی از جبهه فعالان قرآنی به ارائه گزارش و تقدیر و تشکر از حضور جامعه قرانی پرداخت.
اجرای زیبای  ربنای قرآنی توسط قاری نوجوان سیدعلیرضا شبستانی از شهر گنبد و اذان مغرب توسط هادی تجری از قاریان شهر علی‌آباد کتول بخش پایانی این جلسه بود.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۳/۲۳ - ۱۲:۲۰
0
0
برپایی همایش‌ها افزایش یابد
captcha