حادثه اخیر تهران نقش شهدای مدافع حرم را پررنگ‌تر کرد
کد خبر: 3609219
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۴

حادثه اخیر تهران نقش شهدای مدافع حرم را پررنگ‌تر کرد

گروه فرهنگی: خواهر شهید عطایی با اشاره به اینکه حادثه اخیر تهران نقش شهدای مدافع حرم را پررنگ‌تر کرد، افزود: این حادثه نقش شهدای مدافع حرم را پررنگ‌تر کرد و همه فهمیدند که شهدای مدافع حرم تاکنون چه دور دست‌هایی را می‌دیدند و ما درکش نمی‌کردیم.

آزاده عطایی، خواهر شهید مرتضی عطایی یکی از شهدای مدافع حرم و فرمانده ایرانی تیپ فاطمیون در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، با اشاره به حمله تروریستی اخیر در تهران در خصوص علل این حادثه، افزود: به نظر من این حادثه، ناتوانی دشمن را نشان می‌دهد چراکه نمی‌تواند از راه‌های معمول وارد کشور شود به همین خاطر دست به کشتن و ترور افراد بی‌گناه و غیرمسئول می‌زند.
وی ادامه داد: این حادثه واقعیت بیشتری را بر مردم روشن کرد و مردم هیچگاه باور نمی‌کردند که داعش یک روز وارد مرز ایران شود و برای ما خطر داشته باشد. به همین خاطر برخی‌ها که نیش و زخم زبان می‌زدند که چرا افراد به سوریه می‌روند و ما به سوریه و داعش چیکار داریم، حالا متوجه شدند که خطر داعش در قلب ایران هم نفوذ پیدا کرده است.
حادثه اخیر تهران نقش شهدای مدافع حرم را پررنگ‌تر کرد
خواهر شهید عطایی بیان کرد: این حادثه نقش شهدای مدافع حرم را پررنگ‌تر کرد و همه فهمیدند که شهدای مدافع حرم تا کنون چه دور دست‌هایی را می‌دیدند و ما درکش نمی‌کردیم.
وی در پاسخ به این سوال که در حادثه ترور بیشتر چه قشری آسیب می‌بینند، عنوان کرد: بیشتر مردم بی‌گناه و معمولی درگیر این حادثه می‌شوند و اگر دقت کنید در حادثه اخیر تهران بچه کوچک و بانوان، یک معلم نهضت و افرادی که هیچ سمت سیاسی نداشته‌اند درگیر حادثه ترور و داعش شدند.
آینده‌نگری شهدای مدافع حرم در خصوص حمله داعش به کشور
عطایی در خصوص نقش شهدای مدافع حرم در امنیت کشور، افزود: به گفته رهبر معظم انقلاب شهدای مدافع حرم مظلوم هستند. بعد از حادثه اخیر کسی درک نمی‌کرد که هدف و آرمان شهدای مدافع حرم چه بوده است. آنها زودتر از همه مردم فهمیدند که داعش ممکن است چه خطربزرگی برای کشور داشته باشد و به سوریه و عراق رفتند تا نگذارند داعش ازمرز ایران وارد کشور شود و در واقع آینده‌نگری آنها از همه ما بیشتر بود.
خواهر شهید عطایی در ادامه گفته‌های خود با اشاره به خاطره‌ای از برادر کوچکتر خود، عنوان کرد: ما یک خانواده هشت نفره شامل سه برادر و خواهر هستیم. بچگی ما خیلی خوش گذشت چراکه شش بچه هم‌ سن و سال پشت سرهم بودیم و خاطرات خوبی از دوران کودکی یکدیگر داریم، به خصوص من و مرتضی که من دو سال از او بزرگترهستم.
وی ادامه داد: مرتضی از دوران راهنمایی، زمانی که خود را شناخت، در سن 14 سالگی وارد بسیج شد وعضو فعال بسیج بود و به حوزه و پایگاه بسیج می‌رفت و دوره‌های مختلف بسیج را می‌گذراند و در برنامه‌های فرهنگی بسیج نیز شرکت می‌کرد.
خواهر شهید عطایی افزود: تا اینکه قضیه سوریه پیش آمد. خیلی سعی و تلاش کرد و نزدیک دو سال به این در و آن در زد که به سوریه اعزام شود چراکه آن زمان ایرانی‌ها اجازه رفتن به سوریه را نداشتند و بالاخره با هر ترفندی بود توانست وارد لشگر فاطمیون شود و به سوریه برود تا اینکه بعد از سه سال به آرزوی خود شهادت رسید.
مهربانی و همیاری؛ ویژگی بارز شهید عطایی
وی مهربانی را ویژگی بارز برادر شهید خود دانست و اظهار کرد: خیلی مهربان و کار راه‌انداز بود و به دلیل شغلش که تأسیسات بود هرمشکل فنی که برای من یا خواهرم که در شهرستان است پیش می‌آمد در هر کجا که بود خود را می‌رساند.
بعد از شهادت مرتضی به عمق شخصیتش پی بردم
این خواهر شهید در پاسخ به این سوال که شهید مرتضی عطایی چه تأثیری بر زندگی شما گذاشته است، افزود: بسیار ناراحتم که عمق شخصیت برادر خود را نشناختم و بعد از شهادتش به شخصیت بلند او پی‌ بردم.
captcha