هر هنرمند، یک آتش به اختیارِ فرهنگی است
کد خبر: 3609359
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۷

هر هنرمند، یک آتش به اختیارِ فرهنگی است

گروه فرهنگی: رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: این که هنرمند خودش تصمیم می‌گیرد، خودش می‌اندیشد، خودش می‌پروراند و خودش می‌آفریند، یعنی کسِ دیگری بالای سرش نیست که او را فرماندهی کند، یعنی آتش به اختیار است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، به نقل از روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، حجت‌الاسلام محمد قطبی، رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، اظهار کرد: آفرینش‌هایِ هنری برخاسته از ذوق و حسّ و لطافت ِدرونِ هنرمند است و هم اوست که وقتی حسّ گرفت و پرنده خیالش در آسمان اندیشه و فرهنگ به پرواز درآمد هر آنچه را صید کند، در کمند هنر و قالب هنری درآورده و به انسانیت عرضه می‌کند.
حجت‌الاسلام قطبی افزود: هنر، مقوله‌ای لطیف و ظریف است و نمی‌توان با دستور و سفارش آن را آفرید.
وی بیان کرد: این که هنرمند خودش تصمیم می‌گیرد، خودش می‌اندیشد، خودش می‌پروراند و خودش می‌آفریند، یعنی کسِ دیگری بالای سرش نیست که او را فرماندهی کند. یعنی آتش به اختیار است، فرمان قطار در دست خودش است، یعنی می‌افروزد و می‌افشاند و می‌رود.
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان افزود: همین ویژگی هم باعث شده، هنر همیشه با خلاقیت و نوآوری همراه باشد و طراوت و ظرافتش برخاسته از احساس و روح انسانیت باشد.
وی تصریح کرد: انتظار می‌رود هنرمندان آتش به اختیار همیشه و در همه حال، ذوق خود را در کمند هنرِ خود زنده نگه داشته و بر چله ی کمان قرار داده در قلب های انسان ها نفوذ داشته باشند.
captcha