«آتش به اختیار» بخش مشاوره مذهبی در نمایشگاه قرآن
کد خبر: 3609601
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۵
ایکنا گزارش می‌دهد:

«آتش به اختیار» بخش مشاوره مذهبی در نمایشگاه قرآن

گروه حوزه علمیه: کارشناسان بخش مشاوره مذهبی نمایشگاه قرآن پس از اقدام مسئولین نمایشگاه نسبت به جمع‌آوری غرفه مشاوره، به صورت خودجوش اقدام به راه‌اندازی بخش مشاوره در حاشیه نمایشگاه کردند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) تعدادی از کارشناسان بخش مشاوره مذهبی در بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم پس از تعطیلی غرفه مشاوره مذهبی به دلیل برگزاری مراسم شب‌های قدر، به صورت خودجوش اقدام به راه اندازی غرفه مشاوره کردند.

حجت‌الاسلام حسین صادقی از کارشناسان این بخش در گفت‌وگو با ایکنا با انتقاد از اقدام مسئولین نمایشگاه نسبت به جمع‌آوری غرفه مشاوره مذهبی گفت: متأسفانه ما در کارهای فرهنگی جدیّت نداریم. زمانی که این نمایشگاه با شعار «قرآن، اخلاق، زندگی» برگزار شد، بنا بود که ما در یک بازه زمانی مشخص، فرهنگ قرآنی را در میان مردم رواج دهیم و سبک زندگی قرآنی را به مردم بیاموزیم. اما در زمانی که یک هفته تا پایان کار نمایشگاه فرصت باقی است، بخش حوزوی و مشاوره تعطیل می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت نقش مشاوران حوزوی در نمایشگاه گفت: بخش مشاوره به شبهات بازدیدکنندگان پاسخ می‌دهد. جوان‌ها می‌آیند و ما مشکلاتشان را حل می‌کنیم. وقتی مشکلات یک خانواده حل می‌شود اینها برای یک عمر نجات پیدا می‌کنند. همین دیشب فردی مراجعه کرده بود و شبهه عدل الهی داشت. شبهه او را پاسخ دادیم و به آرامش رسید. اگر شبهه این شخص جواب داده نشود، این شبهه همین طور در ذهن او باقی می‌ماند.

وی افزود: به جرأت می‌گویم ثواب تمامی مراسمات شب‌های قدر با ثواب این که یک جوانی از شبهه نجات پیدا کند برابری نمی‌کند و ارزشش قابل مقایسه نیست. متأسفانه ما کار فرهنگی را بلد نیستیم و کار فرهنگی را اولویت بندی نمی‌کنیم. همین موردی که دیشب به بنده مراجعه کرد و شبهه عدل الهی را برای او حل کردم، برای ابدیت من بس است و به تمام مراسمات شب قدر نمایشگاه می‌ارزد.

حجت‌الاسلام صادقی با تأکید بر این نکته که اقدام مشاورین این مرکز در راستای راه‌اندازی مجدد بخش مشاوره آن هم به صورت خودجوش و بدون هماهنگی با مرکز مدیریت حوزه علمیه یک «آتش به اختیار» است عنوان کرد: مسئولین نمایشگاه آمدند فضا را از بخش مشاوره گرفتند. فرماندهان ما اشتباه کردند. وقتی رابطه شما با فرمانده قطع می‌شود و فرماندهان به اولویت‌ها اهمیت نمی‌دهند شما باید آتش به اختیار باشید. لذا با دوستان تصمیم گرفتیم آتش به اختیار عمل کنیم و با هماهنگی مسئولین نمایشگاه یک غرفه محقّر راه انداختیم تا به شبهات پاسخ بدهیم.

یادآور می‌شود پیش از این حجت‌الاسلام صدری اقدم از دیگر کارشناسان این بخش از کم توجهی مسئولین نمایشگاه نسبت به بخش حوزوی و مشاوره مذهبی خصوصا در بحث جانمایی غرفه‌ها انتقاد کرده بود.

captcha