اهدای بیش از 1200 جلد قرآن به مساجد مناطق محروم در گیلان
کد خبر: 3610008
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۶

اهدای بیش از 1200 جلد قرآن به مساجد مناطق محروم در گیلان

گروه اجتماعی: مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه بیش از هزار و 200جلد قرآن به مساجد مناطق محروم در روستاها و مساجد و تشکل های قرآنی در مساجد اهداء شده است، خاطرنشان کرد: گفتمان های دینی و سبک زندگی اسلامی و برگزاری مسابقات فرهنگی و قرآنی از دیگر برنامه/ های ایام ماه مبارک رمضان در مساجد استان است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان و به نقل از روابط عمومی تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام جمال یاری، مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان، با تاکید بر اینکه ماه رمضان موجب ارتقاء معنویت در جامعه و کاهش ناهنجاری ها می‌شود، اظهار کرد: باید از معنویت این ماه برای مقابله با ناهنجاری ها و جذب جوانان به مساجد بهره برد.

وی از اعزام مبلغین به مساجد روستایی و شهری در ماه رمضان خبر داد و تصریح کرد: 500 مبلغ و مبلغه دینی همزمان با این ماه مبارک به مناطق مختلف گیلان اعزام شده اند که از این تعداد، 300 مبلغ بومی و 200 مبلغ اعزامی از دفتر تبلیغات استان قم هستند.

این مقام مسئول با اشاره به نقش موثر مبلغان دینی در ارتقای معنویت در جامعه و کاهش آسیب های اجتماعی، مطرح کرد: یکی از مسائل اجتماعی که حل و رفع آن مدنظر مقام معظم رهبری قرار دارد و بارها بر آن تاکید داشته اند مقابله با آسیب های اجتماعی است و در این مسیر مبلغان دینی نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کنند.

وی با تشریح فعالیت های قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان از مراسم جزءخوانی قرآن(ترتیل)در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) رشت که با حضور قاریان و حافظان استانی و حضور بیش از 250 نفر که به صورت زنده از سیمای گیلان پخش می‌شود خبر داد و گفت: جزءخوانی قرآن(ترتیل) در مساجد،حسینیه ها و 200 تشکل قرآنی در شهرستانها با حضور قاریان و حافظان استانی و حضور بیش از هزار و 500 نفر هر روز برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام جمال یاری در ادامه با اشاره به برگزاری محافل انس با قرآن در اکثر مساجد و حسینیه ها (بیش از 30 محفل قرآنی) با حضور حداقل 4هزار نفر، ابلاغ طرح 1451(حفظ سوره های ملک و واقعه)و طرح بینات 20(ترجمه و تفسیر سوره مبارکه حجر) به بیش از 200 تشکل قرآنی را از دیگر برنامه های تبلیغات اسلامی گیلان برشمرد.

وی با بیان اینکه بیش از هزار و 200جلد قرآن به مساجد مناطق محروم در روستاها و مساجد و تشکل های قرآنی در مساجد اهداء شده است، خاطرنشان کرد: گفتمان های دینی و سبک زندگی اسلامی و برگزاری مسابقات فرهنگی و قرآنی از دیگر برنامه های ایام ماه مبارک رمضان در مساجد استان است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان همچنین مهم ترین برنامه های ویژه بانوان را برگزاری 11 مورد کلاس آموزش قرآن کریم برای 144 نفر از بانوان، برگزاری ختم قرآن کریم 5 مورد برای 156 نفر از بانوان،برگزاری دوره اخلاق و اداب اسلامی با توجه به احادیث و روایات و رویکرد قرآنی 1مورد برای 47 نفر از بانوان، برگزاری 3 مورد مسابقات قرآنی احکام اخلاق و تفسیر برای 93 نفر از بانوان و تجلیل از برگزیدگان مسابقات ختم و احکام برای 58 نفر از بانوان عنوان کرد.

captcha