معرفی حضرت علی(ع) در سایت‌های روس‌زبان
کد خبر: 3610462
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۲

معرفی حضرت علی(ع) در سایت‌های روس‌زبان

گروه بین‌الملل: سایت های شیعه روسی زبان متعددی وجود دارد ، با توجه به اینکه این شبها ایام لیالی قدر و شهادت میرمومنان حضرت علی (ع) را در پیش رو داریم جا دارد به معرفی سایت های شیعه روسی زبان در باب حضرت علی (ع) بپردازیم .

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در روسیه بیش از ۲۳ میلیون نفر زندگی می کنند که شیعیان حدود ۳ میلیون نفر از این تعداد را شامل می شوند این تعداد افراد نیز بیشتر افراد مهاجری هستند که از جمهوری آذربایجان به شهرهای بزرگی مانند  مسکو، سن پترزبورگ و منطقه سیبری” مهاجرت کرده اند. عموما در اکثر شهرهای روسیه شیعیان آذربایجانی ساکن هستند.
قطعا شیعه با آن فضایلی که در دنیا دارد، از جایگاه رفیع و مقام بلند اخروی برخوردار است که در کلمات امامان معصوم علیهم السلام بیان شده است.
سایت های شیعه روسی زبان متعددی وجود دارد ، با توجه به اینکه این شبها ایام لیالی قدر و شهادت امیرمومنان حضرت علی (ع) را در پیش رو داریم  جا دارد به معرفی سایت های شیعه روسی زبان  در باب حضرت علی (ع) بپردازیم .
در این یادداشت به معرفی دو سایت به آدرس های زیر خواهیم پرداخت:
http://al-shia.ru/
https://imam-ali.ru/
سایت اول (علی شیعه دات رو) از ژوئن ۲۰۱۴ فعالیت خود را شروع کرده و از چهار بخش اصلی تشکیل یافته است. این چهار بخش شامل امامت، تاریخ ، کتب و پاسخ های شیعیان می باشد.
در بخش های امامت این سایت به تفسیر بعضی از آیات قرآن در خصوص حضرت علی (ع) ، شان نزول ، مصادیق "قربی” ، روایات پرداخته شده است و هم چنین معنای واژگان مودت و قربی در متن آیه مودت اشاره شده است. در بخش های دیگر این سایت نیز بیشتر راجع  به اصلی ترین مفاهیم اسلام ، اسامی حضرت علی علیه السلام و اهمیت و اسناد نهج البلاغه اشاره شده است.
سایت دوم (امام علی دات رو) از شش بخش اصلی تشکیل شده است که بیشتر مطالبی راجع به اخبار ،آموزش احکام دینی، سخنرانی، مقالات ، متن سخنرانی ها و سوال و جواب دینی به اشتراک گذاشته می می شود. بخش اخبار دینی این سایت از سال ۲۰۱۱ شروع به کار کرده است و به موضوعاتی از قبیل ولادت حضرت زهرا، ماه مبارک رمضان، شبکه های اجتماعی و اطلاع رسانی در فضای مجازی ،سالگرد وفات اهل بیت ، مراسم شب قدر،عید غدیر خم و…. پرداخته است.
در بخش مقالات این سایت ، به مقالاتی با محوریت وجوب زکات فطر و شرایط آن ، نمونه هایی از نرم افزارهای شیعی برای اندروید ، زیارت اربعین ، عید قربان و غیره اشاره شده است.
در قسمت مربوط به متون سخنرانی ها ، متن های کامل موضوعات مربوط به حدیث شناسی، آشنایی با وسائل الشیعه ، اصول کافی، احکام اجتهاد و تقلید ، راه کار و روش استفاده از منابع شریعت می باشد.
نشر مطالب این سایت به کلیه علاقه مندان، آزاد و بلامانع می باشد و هدف اصلی آن تولید و نشر محتوای جالب راجع به تشییع و اسلام واقعی می باشد، در این سایت امکان بارگذاری سخنرانی نیز وجود دارد.
لازم به ذکر است که در این سایت یک سری فایل های صوتی و تصویری با محوریت تشییع جهت استفاده علاقه مندان به اشتراک گذاشته شده است. در قسمت درباره ی ما سایت به علت نامگذاری این سایت اشاره شده است. علت این نامگذاری را تلاش های بی وقفه حضرت علی (ع) در راستای گسترش درک واقعی از اسلام و شخصیت والای ایشان دانسته است تا با انتخاب چنین عنوانی یادآور حدیث معروف پیامبر اکرم صلّى الله علیه و آله در خصوص حضرت علی (ع) باشند که می فرمایند : من شهر علم هستم و على دروازه آن است. پس، هر كه علم مى خواهد، باید از دروازه درآید.
هر قدمی که در راه اهل بیت و امیر المومنین علی (ع) برداشته می شود توفیق الهی است، تقویت معرفت نسبت به ائمه علیهم السلام  انسان را به وادی یقین می كشاند و وقتی یقین به خدایی بودن قول امام پیدا شد و امر او متقن تلقی گردید ، آن وقت پذیرش و تسلیم نسبت به او و دستور او بسیار آسان خواهد بود. امیدواریم با معرفی سایت های مذکور گامی هر چند کوچک در راستای معرفت و شناخت شخصیت والای  امیر المومنین علی(ع) برداشته باشیم.
تنظیم و برگردان: جبرئیل نجفی ، مترجم و محقق زبان روسی  

انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
اصغر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۳/۲۹ - ۰۰:۵۲
0
2
خیلی عالی بود ، ما افتخار می کنیم به استاد نجفی
دانشجو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۳/۲۹ - ۰۰:۵۶
0
2
خیر دنیا و آخرت نصیبتان باد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۳/۲۹ - ۰۱:۰۹
0
2
با سلام.خیلی خوب بود!ان شاالله بازم از این مطالب ببینیم
ایمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۳/۲۹ - ۰۱:۲۵
0
2
من یادداشتها و ترجمه های شما رو تو خبرگزاری های دیگر هم دیده ام، جای بسی تشکر و قدردانی دارد.
captcha