درخواستی از جامعه قرآنی برای دانش‌آموزان عشایر
کد خبر: 3610577
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۶

درخواستی از جامعه قرآنی برای دانش‌آموزان عشایر

کانون خبرنگاران نبأ: دغدغه‌ام دیده شدن عشایر و گسترش بیشتر قرآن در جامعه عشایری است و از قاریان و حافظان می‌خواهم به این دانش‌آموزان هم سری بزنند.

رضوان حکیم‌زاده، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، در رابطه با فعالیت‌های قرآنی دانش‌آموزان عشایر اظهار کرد: بسیار خوشحالیم که مربیان این عزیزان در کنار فعالیت‌های درسی توجه خوبی نیز به مسائل قرآنی دارند که دانش آموزان با دقت بالا قرآن می‌خوانند و این باعث افتخار است که دانش آموزان عشایر نیز با شرایطی که دارند باز هم می‌توانند فعالیت‌های قرآنی داشته باشند و مربیانشان زحمات بسیاری کشیدند که توانستند این مهارت‌های روان خوانی را در این بچه‌ها ایجاد کنند.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در رابطه با بهتر شدن روند آموزش قرآن بیان کرد: در درجه اول از مربیان دانش‌آموزان عشایر تشکر می‌کنیم و سعی داریم شرایط و زمینه‌های لازم را به جهت افزایش فعالیت‌های قرآنی آنان فراهم کنیم.

دغدغه‌های مدیر مدرسه منطقه عشایری پاکدشت

در ادامه مصاحبه با فاطمه محمدحسینی مدیر مدرسه دخترانه از منطقه عشایری شهرستان پاکدشت صحبت کردیم؛ او گفت: علاوه بر مشکلاتی که در منطقه داریم سعی بر آشنا کردن محصلان با مفاهیم قرآن داریم که بچه‌ها را برای خواندن قرآن در مدرسه آموزش می‌دهیم و تلاوت روزانه چند آیه از قرآن را در برنامه داریم که امیدوار هستیم بتوانیم در این کار موفق شویم و محصلین را با قرآن مأنوس کنیم.

محمدحسینی اظهار کرد: دانش آموزان نیز از کلاس‌های قرآن استقبال کردند اما متأسفانه به علت محروم بودن منطقه حافظ و یا قاری برجسته‌ای تا کنون تربیت نشده‌اند و حافظان ما فقط در حد حفظ جزء ۳۰، سوره‌های کوچک و یا نصف سوره‌های بزرگ هستند که از جامعه قرآنی می‌خواهم ما را با معرفی کتاب‌های آموزشی و یا با فرستادن مربیان و قاریان به مناطق‌مان یاری کنند و به بچه‌های عشایر اهمیت بدهند تا آنها بیشتر با قرآن مأنوس شوند.
مدیر مدرسه عشایری پاکدشت تصریح کرد: کمبود مربی و نداشتن امکانات از مشکلات برجسته ما هستند که اگر مربیان اختصاصی قرآن و یا پرورشی داشته باشیم قطعٱ در این راه موفق تر خواهیم بود.

کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، گفت‌وگویی هم با مهر انگیز علی‌پور، مسئول عشایر شهرستان‌های استان تهران داشت که علی‌پور بیان کرد: سعی می‌کنیم بتوانیم همه عشایر کشور را معرفی کنیم و فعالیت‌های قرآنی‌مان را افزایش دهیم تا عشایر بتوانند در کشور صاحب رتبه‌های بالایی شوند. عشایر با وجود همه مشکلات‌شان قرآن را سرلوحه زندگی‌ خود قرار دادند و اعتقاداتشان برجاست به گونه‌ای که حتی دانش‌آموزان دوره ابتدایی‌مان ما هم روزه می‌گیرند و یا سال گذشته از بین دانش آموزان شهرستان‌ها کسانی را داشتیم که در مسابقات قرآن رتبه کشوری آوردند.

مسئول عشایر شهرستان‌های استان تهران اظهار کرد: دغدغه‌ام دیده شدن عشایر و گسترش بیشتر قرآن در جامعه عشایری است و از قاریان و حافظان می‌خواهم به این دانش آموزان هم سری بزنند.

.

هم صحبتی با دانش آموزان عشایری
ریحانه لاله پرور، از جمله دانش آموزان مدرسه شهید دانش پاکدشت بود و از روش یادگیری قرآن در گذشته برایمان اینگونه گفت: در شهر ما زمان مادرانمان در منازل کلاس قرآن بود که همه در منزلی جمع می‌شدند و قرآن می‌خواند و کسی هم که سوادش بیشتر بود غلط‌هایشان را می‌گرفت ولی الان ما مربی قرآن داریم و در مدرسه برایمان کلاس قرآن می‌گذارند که به روخوانی ما کمک کرده و قرآن را یاد گرفتیم.

زینب رحیمی

captcha