ایران بزرگ‌ترین حامی حقوق بشر است
کد خبر: 3610731
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۶

ایران بزرگ‌ترین حامی حقوق بشر است

گروه سیاست و اقتصاد: امام جمعه بجنورد گفت: ایران همواره حامی حقوق بشر بوده و با تروریسم مقابله کرده است؛ اما دشمنان نظام اسلامی خلاف واقعیات را در بوق و کرنا می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌شمالی، به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی، آیت‌الله ابوالقاسم یعقوبی، امام جمعه بجنورد، امروز در جمع مسئولان فرهنگی استان با اشاره به در پیش بودن هفته حقوق بشر آمریکایی، اظهار کرد: دهه 60 دهه مظلومیت کشور ما است که هم از لحاظ حقوق بشر و هم حقوق اسلامی مظلوم واقع شدیم و در عین حال متهم به طرفداری از تروریسم هم شدیم؛ در حالی که خود ما بزرگ‌ترین قربانی تروریسم هستیم.
رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه مظلومیت شیعه همواره بوده و هست، افزود: اینکه رهبری تأکید دارند دهه 60 را بازخوانی کنید به این علت است که در این دهه با تیغ موکت‌­بری جوانان انقلابی را در خیابان به شهادت می‌رساندند؛ اما هنوز برخی افراد از اقدامات تروریست‌های گروهک منافقین حمایت می‌کنند.
آیت الله یعقوبی خاطرنشان کرد: اگر در دنیا یک کشور باشد که حقوق بشر را به‌درستی اجرا کرده باشد، ایران اسلامی است؛ به‌گونه‌ای که پیروان ادیان و آیین‌های گوناگون در کشور به‌خوبی زندگی می‌کنند.
رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی تصریح کرد: الآن دست آمریکا خالی شده و بهانه دیگری برای هجمه به انقلاب ما ندارد؛ ازاین‌رو بحث حقوق بشر را مطرح می‌کند و وقتی ما یک قاتل را به دار می‌کشیم آن را کار تروریستی قلمداد می‌کند.
وی با بیان اینکه اقدامات جمهوری اسلامی عین حقوق بشر است، افزود: واقعیت این است که ایران یکی از بهترین کشورهایی است که حقوق بشر را به تمام معنا رعایت می‌کند و به‌ عکس آمریکا و اسراییل بزرگ‌ترین ناقضان حقوق بشر هستند.
آیت الله یعقوبی اظهار کرد: دنیا نمی‌تواند ما را متهم به تروریسم کند؛ زیرا آمریکا و هم‌پیمانان او در منطقه تروریست‌های واقعی هستند و دست آنها در تمام وقایع تروریستی آشکار است.
captcha