نقش فرهنگ قرآنی در سلامت جامعه و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی
کد خبر: 3610993
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۴
فرمانده ناجا در گفت‌وگو با ایکنا تأکید کرد:

نقش فرهنگ قرآنی در سلامت جامعه و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی

گروه سلامت: فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران نزدیکی جامعه به فرهنگ قرآنی را لازمه پیشگیری از به خطر افتادن سلامت جامعه و کنترل آسیب‌های اجتماعی دانست.

سردار سرتیپ حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره اهمیت نقش قرآن در سلامت جامعه و پیشگیری از آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی اظهار کرد: به هر اندازه که فرهنگ قرآنی در جامعه ایرانی گسترش پیدا کند و مردم عزیز و مسلمان ما بیشتر به سمت قرآن بروند، آسیب‌های اجتماعی کمتر می‌شوند؛ از سوی دیگر در جوامعی که از قرآن و احکام دین فاصله گرفته‌اند، آسیب‌ها بیشتر می‌شود.
وی تأکید کرد: انس با قرآن و آمیختگی با فرهنگ ایرانی نیاز خانواده‌ها بوده و به هر مقدار که این خانواده‌ها با قرآن انس گیرند برای سلامت خانواده، رشد و پیشرفت آنها مؤثر خواهد بود، لذا امیدواریم برنامه‌هایی مانند مسابقات و نمایشگاه‌های قرآن و یا کنگره‌های قرآنی که خانواده‌ها را به سمت خود جذب می‌کند روز به روز بیشتر شوند.
سردار اشتری در ادامه به مأموریت‌های ناجا در حوزه فعالیت‌های قرآنی پرداخت و تصریح کرد: نیروی انتظامی در حوزه فعالیت‌های قرآنی 2 مأموریت دارد؛ نخست در داخل نیروی انتظامی و سپس بیرون از آن، همکاران ما مأموریت خود را در جامعه بر اساس آموزه‌های قرآنی انجام می‌دهند ما معتقدیم قانون و احکام ما بر اساس آیات و روایات است لذا کار پرسنل ناجا در آن بر اساس فرهنگ قرآنی است.
وی افزود: همزمان نیروی انتظامی در درون خود فعالیت‌هایی مانند آموزش روخوانی، روان‌خوانی، حفظ و قرائت نیز برگزار می‌کند، بیش از 50 هزار نفر از پرسنل نیروی انتظامی بین 1 تا 30 جزء قرآن را حفظ هستند، این تعداد شامل افراد کادر و هم سربازان وظیفه‌ای هستند که دوران خدمت خود را در نیروی انتظامی سپری می‌کنند.
فرمانده نیروی انتظامی عنوان کرد: یکی از اهداف ما در ناجا این است که فرهنگ قرآنی هم در عمل مد نظر قرار گیرد و هم اینکه بتوانیم بیشتر از آن استفاده و آن را حفظ کنیم و همزمان در خانواده‌های ناجا نیز این فرهنگ را ترویج کنیم.
وی با اشاره به نمایشگاه قرآن بیان کرد: نمایشگاه‌هایی که برپا می‌کنیم چنانچه فضای آن همخوانی بیشتری با قرآن داشته باشند مطمئنا در بیننده و کسانی که بازدید می‌کنند تأثیر خود را می‌گذارد.
سردار اشتری افزود: امیدواریم سالانه تعداد زیادی نمایشگاه قرآن در سراسر کشور برگزار شده و سعی شود از ناشرین کشورهای خارجی مسلمان هم دعوت کرده تا از نظرات و تجربیات آنها نیز استفاده شود.

captcha