پیش‌بینی افزایش میزان جمع‌آوری زکات در خراسان‌شمالی
کد خبر: 3611176
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۳

پیش‌بینی افزایش میزان جمع‌آوری زکات در خراسان‌شمالی

گروه اجتماعی: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌شمالی از پیش‌بینی افزایش میزان جمع‌آوری زکات در سطح استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌شمالی، عباس اهرابی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌شمالی، امروز در شورای زکات استان اظهار کرد: طی سال گذشته هفت میلیون و 130 هزار ریال فطره و 97 میلیارد ریال زکات در سطح استان جمع آوری شده است که پیش بینی می شود طی سال جاری میزان  جمع آوری فطره افزایش یابد.
وی ادامه داد: زکات و فطره از سوی کمیته امداد امام خمینی(ره)، بهزیستی و دفتر امام جمعه به صورت مشترک جمع آوری و در بین نیازمندان توزیع می‌شود.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌شمالی با تاکید بر ساماندهی جمع آوری زکات و فطره در استان، یادآور شد: باید جمع آوری و هزینه کرد زکات در استان با محوریت شورای زکات انجام شود.
اهرابی با بیان اینکه در ایام ماه مبارک رمضان 60 هزار پرس غذای گرم بین محرومان و افراد بی بضاعت استان توزیع شده است، افزود: برای توزیع این میزان غذای گرم حدود سه میلیارد و 500 میلیون ریال هزینه شده است.
وی با اشاره به توزیع 100 هزار کیسه همیان مولا در نیمه نخست ماه مبارک رمضان در بین مددجویان و نیازمندان، گفت: آستان قدس رضوی و مراکز نیکوکاری نیز 40 هزار پرس غذای گرم بین مستمندان در استان توزیع کردند.
اهرابی با اشاره به مشارکت 16 هزار حامی در استان، افزود: باید طی سال جاری حدود دو هزار و 200 حامی در استان جذب می شد که طی 48 ساعت گذشته دو هزار و 826 حامی جذب شده است.
وی عنوان کرد: امیدواریم طی سال جاری جذب حامی در استان به پنج هزار نفر افزایش یابد.
captcha