نشست کتابخوان گفتمان ولایت در لوشان برگزار شد
کد خبر: 3611261
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۹

نشست کتابخوان گفتمان ولایت در لوشان برگزار شد

گروه اجتماعی: محمد فکور از برگزاری اولین نشست کتاب خوان تخصصی ویژه ماه مبارک رمضان با عنوان گفتمان ولایت در کتابخانه عمومی امام جعفر صادق (ع) لوشان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان و به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی گیلان، محمد فکور، سرپرست اداره کتابخانه های عمومی شهرستان رودبار از حضور و استقبال بینظیر اعضای این کتابخانه، بانوان و نیز علاقمندان به کتاب و کتابخوانی از نشست ویژه ماه مبارک رمضان خبرداد و گفت: در این نشست4 عنوان کتاب در موضوعات مختلف معرفی و و توسط کتاب خوانان به اشتراک گذاشته شد.

وی با بیان اینکه نشست های کتاب خوان با هدف معرفی و به اشتراک گذاری کتاب¬های خوانده شده و نیز ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی برگزار می شود خاطرنشان کرد: مردم کتاب خوان شهر لوشان با استقبال خود از این محفل فرهنگی انس و الفت خود با کتاب را نشان دادند.

بر اساس این گزارش در این نشست 4عنوان کتاب با موضوع مذهبی معرفی شد که در ادامه به بخشهایی از آن اشاره می شود؛

«جاذبه و دافعه علی (ع)» تالیف: مرتضی مطهری/ ارائه توسط : ربابه پورجعفری (عضوکتابخانه)   

کتاب جاذبه و دافعه علی(ع)یکی از آثار ارزشمند استاد بزرگوار شهید مرتضی مطهری است. این کتاب مذهبی یکی از کتاب هایی است که می تواند برای تبلیغ مذهب شیعه و بیان فضایل امام علی(ع) مورد استفاده قرار گیرد. این اثر برجسته استاد مطهری مانند تمامی آثار این استاد بزرگ خواندنی و زیباست. استاد مطهری در این کتاب در پی اثبات این نکته است که علی(علیه السلام)شخصیتی دو نیرویی بوده است و هر کس که بخواهد در مکتب او پرورش یابد، باید همچون علی بن ابیطالب (علیه السلام) از جاذبه و دافعه برخوردار باشد. استاد البته به بیان ضرورتِ جاذبه و دافعه بسنده نمی کند؛ بلکه علاوه بر این، تلاش می کند کیفیت جاذبه و دافعه را نیز روشن نماید.

«کلام جاودانه» تالیف: محمدرضا حکیمی/ ارائه توسط: قزبس پیرمردوند چگینی(کتابدار) 

نویسنده در کتاب حاضر مباحثی را درباره تعالیم انسان ساز نهج البلاغه مطرح می کند. انواع وجود انسانی، صاحبِ شب قدر، مقایسه بین کلام حاملان وحی و کلام طبیعی، به کارگیری عقل، انسان سقوط یافته و انسان هدایت شده، علم و حکمت قرآنی، خصوصیات انسان هدایت یافته، و وسایل هدایت بشر از جمله این مباحث است. انسانها، همه، بر دو گونه اند: هادی، هابط. انسان هادی "که برای هدایت فرستاده شده است"، نفس مطهر و معصومی است که صاحب نور هدایت است، و رمز هدایت و راز نجات در نزد او است. و انسان هابط "که در مغاک تاریک خاک در افتاده و به هبوط دچار گشته است".

«امیر گل ها نگاهی نو به به زندگی و شخصیت امام علی (ع)»  تالیف: حسین سیدی/ ارائه توسط: سمیه نظامیوند (عضوکتابخانه)   

شرحی مختصر از زندگی، شخصیت و آراء و سیره حضرت علی(ع) با استناد به آیات و روایات در این اثر ارائه شده است. در فصل اول شمایل ظاهری حضرت علی و رفتار او در خفتن، خندیدن، خوردن، نوشیدن، آراستگی ظاهری، بهداشت، پاکدامنی، شکیبایی و مدیریت ارائه شده سپس مجموعه‏ای از فعالیتهای اقتصادی، فرهنگی، عبادی، سیاسی و شرکت آن حضرت در امور اجتماعی و امور خیریه ارائه شده است. سیره حضرت علی و جلوه‏های اندیشه‏های آن حضرت درباره خدا، طبیعت، حیوانات و همزیستی و روابط اجتماعی در فصلهای بعدی بحث شده است.

«تاریخ و سیره سیاسی امیر مومنان علی بن ابی طالب علیه السلام» تالیف:رسول جعفریان/ ارائه توسط: فیروزه برزو (مسئول کتابخانه)   

کتاب حاضر مشتمل بر شش بخش است. در بخش نخست شرح حال امام علی (ع) شرح جنگ‌های آن حضرت درج شده است. در پنج بخش بعدی، نوشته‌هایی درباره غدیر، سیره سیاسی امام، آسیب‌شناسی حکومت دینی از دیدگاه امام، جایگاه امام علی(ع) در میان اهل سنت و جایگاه امام علی (ع) در میان مردم به طبع رسیده است.

 

 

 

 

 

 

captcha