روحانیت پیروز اصلی انتخابات اخیر در ایران بود
کد خبر: 3611526
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۵
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

روحانیت پیروز اصلی انتخابات اخیر در ایران بود

گروه سیاست و اقتصاد: نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: رأی مردم به روحانیت نشان‌دهنده این است که با توجه به مشکلات بسیار زیادی که در کشور وجود دارد، مردم به روحانیت اعتماد دارند.

 به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از خراسان‌شمالی، به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان، آیت الله ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی ، امروز در دیدار جمعی از فعالان فرهنگی و سیاسی استان، با اشاره به نتایج انتخابات ریاست جمهوری در کشور، اظهار کرد: در واقع پیروز اصلی این انتخابات مردم و نهاد روحانیت بود، در انتخابات اخیر، 39 میلیون نفر به آقایان روحانی و رئیسی رأی دادند که هر دو کاندیدا از قشر روحانیان بودند و این مایه مسرت است.
رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی تصریح کرد: اختلاف‌سلیقه‌ها جزء ذات بشر است و هیچ انسانی از لحاظ تفکر و اندیشه نمی‌تواند دقیقاً مانند دیگری باشد و همین تضارب آراء سبب رشد انسان‌ها و در ادامه جامعه انسانی می‌شود.
وی با بیان اینکه اختلاف سلیقه‌ها رحمت است، افزود: طبق حدیث «من مدحک فقد ذبحک» اگر همه از تو تعریف کنند گویا تو را ذبح کرده‌اند و باید به انتقادهای دیگران به‌ عنوان زمینه‌های رشد و پیشرفت نگاه کرد.
آیت الله یعقوبی اضافه کرد: انتقاد خوب است اما انتقام نه؛ زیرا اگر از عملکرد ما انتقاد نشود، دچار روزمرگی خواهیم شد.
وی افزود: در انقلاب اسلامی اقلیت و اکثریت وجود ندارد و بعد از انتخابات باید به همه قشرها خدمت کرد و قدردان حضور گسترده مردم در انتخابات باشیم.
استاد درس خارج فقه حوزه علمیه استان خراسان شمالی اظهار کرد: اصلاح‌طلب و اصولگرا جبهه‌های کفر و ایمان نیستند؛ بلکه دو حزب تأثیرگذار در انقلاب‌ هستند که هر کدام از مسیری متمایز با دیگری قصد تعالی و رشد کشور و نظام را دارند و در مسائل اصلی نظام با هم مشترک‌ هستند.
وی افزود: برنده و بازنده‌ای در انتخابات وجود ندارد بلکه برنده واقعی مردم فهیم کشور هستند که نشان دادند در همه صحنه‌ها پشتیبان نظام اسلامی هستند.
آیت الله یعقوبی گفت: امام جمعه وقف هیچ حزب و جناحی نیست و با نگاهش فراتر از احزاب است و همچون پدری دلسوز به امر ارشاد مردم می‌پردازد.
captcha