راهپیمایی میلیون‌ها نفر در سراسر جهان به مناسبت روز جهانی قدس
کد خبر: 3611814
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۴

راهپیمایی میلیون‌ها نفر در سراسر جهان به مناسبت روز جهانی قدس

گروه بین‌الملل: میلیون‌ها نفر از مردم جهان به مناسبت روز جهانی قدس با برپایی راهپیمایی، همبستگی خود را با مردم مظلوم فلسطین اعلام و جنایات رژیم اسرائیل را سرکوب خواهند کرد.

راهپیمایی میلیون‌ها نفر در سراسر جهان به مناسبت روز جهانی قدس

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه خبری شبکه «Press TV» انگلیسی، میلیون‌ها نفر در ایران و دیگر کشورها آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را که روز جهانی قدس نام دارد، با راهپیمایی گرامی خواهند داشت.
گروه‌های مدافع فلسطینیان در سراسر جهان خواستار حضور حداکثری مردم برای حمایت از فلسطین شده‌اند.
فراخوان‌ها برای بایکوت رژیم اسرائیل همچنان موضوع اصلی راهپیمایی‌های امسال است؛ روندی که سال‌ها است توسط فعالان حامی حقوق فلسطینیان در قالب «جنبش بایکوت، عدم سرمایه‌گذاری و تحریم اسرائیل»(BDS) در حال انجام است.
احساسات منفی مردم علیه رژیم اسرائیل به خاطر سیاست‌های تبعیض‌آمیز دولت صهیونیستی در سراسر جهان در حال افزایش است.
سرزمین‌های اشغالی فلسطینیان از زمان اعمال محدودیت ورود مسلمانان به مسجدالاقصی در تابستان سال 2015، همواره صحنه کشمکش است. بیش از 300 فلسطینی نیز از ابتدای پاییز سال 2015 به دست نیروهای اسرائیلی جان خود را از دست داده‌اند.
هر سال، میلیون‌ها نفر در سراسر جهان با برگزاری تظاهرات‌هایی در روز قدس فریاد حمایت از فلسطینیان سر می‌دهند و خواسته خود برای پایان یافتن جنایات رژیم صهیونیستی و اشغال سرزمین‌های فلسطینیان را تکرار می‌کنند.
در لندن، تظاهرات روز قدس امسال، یکشنبه این هفته (28 خرداد) با حضور مردم در خیابان‌ها برگزار شد.
در این تظاهرات که توسط شورای حقوق بشر اسلامی لندن برگزار شد، یهودیان مخالف رژیم صهیونیستی سخنرانی کرده و معترضان فریان «فلسطین آزاد» و «تحریم اسرائیل» سردادند.

captcha