مسایل سیاسی عامل غفلت از دشمن اصلی نشود/ پیام‌های روز قدس
کد خبر: 3612194
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۴
حجت‌الاسلام مدنی:

مسایل سیاسی عامل غفلت از دشمن اصلی نشود/ پیام‌های روز قدس

گروه حوزه‌های علمیه: استاد حوزه علمیه ضمن تبیین اهداف امام در نامگذاری روز قدس گفت: نباید مسایل سیاسی سبب غفلت ما از دشمن اصلی یعنی اسرائیل جعلی و آمریکای جنایتکار شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) حجت‌الاسلام  و المسلمین سیدمحمود مدنی، امروز 31 خرداد ماه در ادامه جلسات سیره فاطمی با اشاره به روز قدس گفت:  مسئله غفلت از دشمن و دشمنی‌های او و غفلت از استعدادهای دشمن، غفلت‌هایی جبران‌ناپذیر است .
وی افزود: امام با نامگذاری روز قدس، از یکطرف بر روی دشمن اصلی متمرکز شدند تا از آن غفلت نکنیم زیرا این غفلت گاهی در سطوح بالا رخ داده است و برخی می گویند چند تا عرب با اسرائیل درگیر هستند و چه ربطی به ما دارد اما امام نشان داد که دشمن در کمین است.
مدنی افزود: کشور جعلی اسرائیل که به اندازه کوچکترین استان ما هم نیست به اندازه انهدام تمام دنیا کلاهک هسته ای ذخیره کرده است و با قلدری در تمام دنیا رفتار می کند و هیچ کس جلودار او نیست و هر رئیس جمهور آمریکا نیز بدون استثنا قول می دهد که از امنیت اسرائیل حمایت کند آیا این یک دعوا میان چهار تا عرب با یهودی است.
مدیر جامعه الزهراء(س) با اشاره به شعار «نه غزه نه لبنان؛ جانم فدای ایران» عنوان کرد: این شعار بسیار غلط است زیرا به تعبیر امام غده سرطانی اسرائیل اگر رها شود ریشه می دواند و نباید طوری رفتار کنیم تا درگیری در پشت دروازه های تهران رخ دهد و مانند شاه سلطان حسین بخواهیم دفاع کنیم.
وی افزود: غفلت از اسرائیل و قرار گرفتن در فضای مسموم سیاسی که این مسئله ربطی به ما ندارد خطرات جبران ناپذیر دارد زیرا ما در سوریه و لبنان و ... از هویت خودمان دفاع می کنیم.
مدنی عنوان کرد: ما تنها از بشار اسد دفاع نمی‌کنیم بلکه ما از خط مقاومت دفاع می‌کنیم لذا قصه قصه دشمن اساسی است و غفلت از آن مانند ماجرای سلطان حسین غزنوی می شود تا اینکه محمود افغان تا پشت دروازه اصفهان آمد و شاه بیدار شد.
وی افزود: تعبیر امام علی(ع) است که وقتی اجازه دادید دشمن پشت دروازه شما بیاید منتظر ذلت باید باشید.
مدنی با اشاره به هدف دوم امام از روز قدس با بیان اینکه  دومین هدف این بود که دشمن را نباید اشتباهی بگیریم به کتاب شهید جاوید اشاره کرد و گفت: با انتشار این کتاب، دو دستگی میان برخی علما رخ داد و وقتی ماجرا به امام رسید ایشان فرمودند که شاه شما را سر کار گذاشت زیرا در بهترین فرصت که می توانستید علیه شاه حرف بزنید به یکدیگر حمله کردید.
مدنی تاکید کرد: پیام امام این است که دشمن اسرائیل و آمریکاست و نباید دشمن را اشتباه گرفته و با یکدیگر دعوای سیاسی راه بیندازیم.
وی افزود: ما با تمام تعصب در پای ولایت ایستاده‌ایم و امیدواریم با این عقیده بمیریم ولی این دلیل آن نیست که بخواهیم با اهل سنت بجنگیم بلکه دشمن اصلی اسرائیل است و متاسفانه برخی داعیه‌دار شیعه، به زن پیامبر(ص) اهانت می‌کند و مایه اختلاف و درگیری میان مسلمین ایجاد می کنند.
captcha