حمایت از فلسطین وظیفه قانونی ماست/ تشکیل نیروی قدس؛ نقطه عطف مبارزه با رژیم صهیونیستی
کد خبر: 3612464
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۶
سردار رمضان شریف:

حمایت از فلسطین وظیفه قانونی ماست/ تشکیل نیروی قدس؛ نقطه عطف مبارزه با رژیم صهیونیستی

گروه سیاسی: رئیس ستاد انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اظهار کرد: تشکیل نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نقطه عطفی در مبارزات ملت فلسطین بود و این نیرو تشکیل شده تا ملت فلسطین را برای رسیدن به حقوق خود توانمند کند و ما موظف به اجرای این تکلیف قانونی هستیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) سردار رمضان شریف، رئیس ستاد انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه امروز تهران و همزمان با روز جهانی قدس، اظهار کرد: ما در شرایط مختلفی همانند بحران‌های جنگ تحمیلی و درگیری با گروهک‌های ضد انقلاب، همواره بر آرمان آزادی قدس شریف پای فشرده‌ایم؛ چراکه تدبیر امام راحل را دنبال می کنیم. حضرت امام خمینی و مقام معظم رهبری، همزمان که با رژیم ستمشاهی مبارزه کردند و استقلال مردم ایران را فریاد زدند، آزادی مردم فلسطین را نیز در دستور کار داشتند.
وی افزود: اگر مبارزات ملت فلسطین را به دو مقطع تقسیم کنیم، حتما پیگیری آن توسط  حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری، صفحه درخشانی از مقاومت ملت فلسطین است. در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، ملت فلسطین با یک چالش مواجه بود اما امام خمینی(ره) با عزم و اراده و اعتماد به نفسی که داشتند، بارها گفتند که سرزمین فلسطین متعلق به فلسطینیان است و باید به آنان واگذار شود اما این گفته، با تدابیری ویژه برای آزادی فلسطین همراه بود.
رمضان شریف اظهار کرد: نامگذاری روز جهانی قدس، یکی از سرفصل‌های درخشان اندیشه حضرت امام(ره) بود. ابتکار و خلاقیت ایشان و پشتیبانی ملت عزیز ما در روزهای قدس سالهای گذشته و مقاومت ملت فلسطین، کار را به جایی رساند که آنها، نه تنها رویای نیل تا فرات را فراموش کردند بلکه دور سرزمینهای غصب کرده را دیوار بتنی کشیدند.
رئیس ستاد انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ادامه داد: مطمئن باشید پیروزی انقلاب اسلامی، نامگذاری روز قدس و حمایت ما از ملت فلسطین، صفحه جدیدی از مقاومت اسلامی را رقم زده است. اسرائیل روزی مدعی بود اگر همه ارتش‌های عربی جمع شوند، نمی‌توانند آنها را شکست دهند اما تدابیر امام(ره)، کار را به جایی رساند که یکی از کوچکترین کشورهای اسلامی در جنگ 33 روزه و بعد از آن حماس در غزه توانستند با مقاومت خود، آنها را در این جنگها شکست دهند.
وی افزود: امروز به جایی رسیده‌ایم که سخن وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، دو روز بعد از پیروزی انقلاب اسلامی که گفت این انقلاب زلزله‌ای به وجود آورده است که قطعا رژیم صهیونیستی را نابود می کند در حال محقق شدن است و جمهوری اسلامی ایران، با توجه به منافع ملی خود، به صورت جانانه از ملت فلسطین حمایت خواهد کرد.
رمضان شریف تأکید کرد: تشکیل نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نقطه عطفی در مبارزات ملت فلسطین بود و این نیرو تشکیل شده است تا ملت فلسطین را برای رسیدن به حقوق خود توانمند کند و ما موظف به اجرای این تکلیف قانونی هستیم و به برکت حمایت رهبر عزیز انقلاب، گام های بلندی در این راستا برداشته‌ایم.
رئیس ستاد انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ادامه داد: دیوار حائل، مشکلی از رژیم صهیونیستی حل نخواهد کرد و سجیل ها از این دیوار عبور خواهند کرد تا روزی که اجازه ندهند فلسطین به سرزمین خود باز گردند و تا زمانیکه با مردم غزه و کرانه باختری رود اردن، برخورد غیرانسانی می کنند، این حق قانونی برای ماست که از آنان حمایت کنیم.
وی ادامه داد: درود بر زندانیان فلسطینی که با اعتصاب غذاب خود توانستند توجه جهانی را به خود جلب کنند. من به شما اطمینان می دهم جبهه مقاومت به زودی جشن پایان گروهک تروریستی داعش در سرزمین شام را برگزار می‌کند و بار دیگر توجه را به دشمن مشترک مسلمان جذب خواهد کرد.
رمضان شریف در پایان سخنان خود تأکید کرد: هیچ گروه و جناح سیاسی در سرزمین فلسطین حق ندارد به نمایندگی از همه ملت فلسطین تصمیم بگیرد و حمایت ما از آنها به میزان پایبندی آنها به خط جهاد و مبارزه بستگی دارد. ما چشم انداز خوبی را در مبارزه با رژیم می بینیم و امیدواریم روزی فرا برسد که نماز جمعه ای را به امامت ولی امر مسلمین جهان در مسجد الاقصی برگزار کنیم.

captcha