آمادگی برای اشتغال و سواد رسانه‌ای در صدر آموزش‌های اوقات فراغت جوانان
کد خبر: 3612666
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۵
طلایی خبر داد:

آمادگی برای اشتغال و سواد رسانه‌ای در صدر آموزش‌های اوقات فراغت جوانان

گروه جامعه: مدیرکل طرح‌های ملی جوانان وزارت ورزش و جوانان آمادگی برای اشتغال و سواد رسانه‌ای را در صدر آموزش‌های در نظر گرفته شده برای اوقات فراغت جوانان برشمرد.

محسن طلایی، مدیرکل طرح‌های ملی جوانان وزارت ورزش و جوانان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به تشریح برنامه‌های در نظر گرفته شده برای اوقات فراغت جوانان پرداخت و گفت: برخی برنامه‌ها همچون حضور فعال استان‌‌ها در ستادهای ساماندهی و بهره‌مندی از امکانات استان به منظور مدیریت اوقات فراغت، برپایی جشنواره تجلیل از برترین‌های اوقات فراغت در بخش‌‌های دولتی و خصوصی و همچنین برپایی اردوهای گردشگری - هویتی به منظور نمایش دستاوردهای نظام، گردشگری طبیعت و گفت‌و‌گوی جوانان با یکدیگر و با مسئولان همچون سال‌های گذشته در دستور کار اجرا قرار دارد.

وی با اشاره به رویکردهای جدیدی که طی تابستان سال جاری بیشتر مد نظر قرار گرفته است گفت: با توجه به راه اندازی خانه جوانان در استان‌ها، فعال کردن این نهادها و تهیه شیوه نامه مدون برای آنها از اهمیت به سزایی برخوردار است. اگر خانه‌های جوانان به درستی شکل گیرد و به فعالیت بپردازد شاهد نتایج مثمرثمری در حوزه جوانان خواهیم بود.

طلایی توانمند کردن سمن‌ها با موضوع فراغت را از دیگر سیاست‌های این اداره کل برشمرد و گفت: ورزش‌های همگانی، مفرح و نشاط آور از دیگر موضوعاتی است که در مدیریت اوقات فراغت جوانان در تابستان سال جاری مد نظر قرار گرفته است.

مدیرکل طرح‌های ملی جوانان وزارت ورزش و جوانان اشتغال جوانان را از بحث‌های روز کشور دانست و عنوان کرد: بخشی از اشتغال به بازار کار مربوط می‌شود اما بخشی دیگر آماده بودن روحیه و فکر جوانان را می‌طلبد؛ این در حالی است که چنین آمادگی در میان جوانان ما بسیار کم و بهتر است در اوقات فراغت جایی برای آماده کردن روحی آنان برای حضور در مشاغل مختلف نیز در نظر گرفته شود.

وی افزایش میزان کتابخوانی در میان جوانان را از دیگر اهداف این اداره کل برشمرد که در قالب برنامه‌های اوقات فراغت پیگیری می شود و تصریح کرد: در این زمینه آنطور که شایسته است به فعالیت نپرداخته‌ایم و سرانه مطالعه در میان جوانان بسیار کم است.

طلایی ساماندهی اوقات فراغت جوانان را نیازمند عدم موازی کاری دستگاه‌های مختلف برشمرد و گفت: فعالیت‌های دینی و قرآنی را به نهادهای مرتبط و مسئول سپرده‌ایم و از موازی کاری در این زمینه بر حذر هستیم.

وی با بیان اینکه طی سال گذشته هشت هزار جوان تحت تعلیم دوره‌های استفاده بهینه از فضای مجازی قرار گرفتند، اظهار کرد: سواد رسانه‌ای ما در بحث فضای مجازی نیاز به آموزش بیشتری دارد، در این راستا ارائه آموزش‌های مختلف در قالب کارگاه‌ها آموزشی به استان‌ها ابلاغ شده است.
captcha