بهترین تکیه‌گاه برای انسان، دوست داشتن ائمه اطهار(ع) و پیروی از آنان است
کد خبر: 3612813
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۷
حجت‌الاسلام ندایی:

بهترین تکیه‌گاه برای انسان، دوست داشتن ائمه اطهار(ع) و پیروی از آنان است

گروه فعالیت‌های قرآنی: یک مفسر علوم قرآنی با اشاره به نعمت‌های الهی که خداوند برای انسان‌ها در روی زمین گسترانده و بهترین تکیه‌گاه برای انسان، دوست داشتن ائمه اطهار(ع) و پیروی از آنان است، اظهار کرد: تحولات گوناگون روی زمین برای انسان آفریده شده به همین خاطر باید انسان با شکرگزاری و نیکوکاری در قبال این همه نعمت، رضایت باریتعالی را کسب کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، در راستای اعتلای فرهنگ انس و تدبر در مفاهیم آسمانی قرآن کریم، آخرین جلسه «کارگاه تدبر در قرآن» با محوریت سوره لقمان در جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل برگزار شد.
حجت‌الاسلام علی ندایی مفسر علوم قرآنی با بیان اینکه طبق آیات سوره لقمان، هرکس به یقین به خدا روی آورد و نیکوکار باشد به محکم ترین رشته الهی چنگ زده است افزود: انسان براى نجات و ارتقا به بلندترين قلّه‏‌هاى معرفت و معنويت نياز به يك وسيله محكم و مطمئن دارد که اين وسيله چيزى جز ايمان و عمل صالح نيست.
وی با اشاره به نعمت‌های الهی که خداوند برای انسان‌ها در روی زمین گسترانده و بهترین تکیه گاه برای انسان، دوست داشتن ائمه اطهار(ع) و پیروی از آنان است اظهار کرد: تحولات گوناگون روی زمین برای انسان آفریده شده به همین خاطر باید انسان با شکرگزاری و نیکوکاری در قبال این همه نعمت، رضایت باریتعالی را کسب نماید. 
این مفسر علوم قرآنی خاطرنشان کرد: در آیات 23و 24 سوره لقمان آمده است که به افراد بی دین و کافر در دنیا نعمت¬هایی داده می¬شود تا در غفلت دنیوی غرق شوند و در آخرت آنها دچار عذابی سخت و دردناک می-شوند.
ندایی خاطرنشان کرد: در این سوره، علم بى‏پايان خداوند با ذكر مثالى بسيار گويا و رسا به صورت اینکه اگر همه درختان روى زمين قلم شود و درياها براى آن مركّب و هفت درياچه به آن افزوده شود اين¬ها همه توان برشمردن نعمت¬های خداوندی را ندارند مجسم شده است.
وی با اشاره به حركت كشتي بر روی اقيانوسها که نتيجه مجموعه‏اى از قوانين آفرينش است اظهار داشت: امواج عظيم دريا آن چنان برمى‏خيزد و اطراف را احاطه مى‏كند كه گويى ابرى بر سر آن سايه افكنده و وحشتناك و هول‏انگيز است، اينجاست كه انسان با تمام قدرت¬هاى ظاهرى كه براى خويش جلب و جذب كرده، خود را ضعيف و ناچيز و ناتوان مى‏بيند و توحيد همه قلب او را احاطه مى‏كند و به عظمت و بزرگی خداوند پی می¬برد.
ندایی در تفسیر آیات پایانی سوره لقمان با اشاره به اینکه اعمال و رفتار انسان باید هدفمند و مفید باشد اضافه کرد: در روز قیامت افراد چنان به اعمال خويش گرفتار می¬شوند كه به ديگرى توجهی ندارند، حتى پدر و فرزند كه نزديكترين رابطه‏ها را با هم دارند هيچ كدام به فكر ديگرى نمی افتند.
وی با بیان اینکه انسان فطرتاً خداشناس است افزود: اما ظواهر دنیوی باعث غفلت انسان از یاد خدا می¬شود به همین خاطر انسان باید برای رهایی از این غفلت به خداوند متعال پناه ببرد.
گفتنی است این کارگاه به همت معاونت فرهنگی بصورت هفتگی در ماه مبارک رمضان و برای کارکنان جهاددانشگاهی استان اردبیل برگزار می شد.
captcha