عید فطر؛ ارثیه مشترک همه مسلمانان و عامل اتحاد جهان اسلام
کد خبر: 3612934
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۰۴:۳۷

عید فطر؛ ارثیه مشترک همه مسلمانان و عامل اتحاد جهان اسلام

گروه سیاست و اقتصاد: سركنسول پاكستان در مشهد ابراز کرد:‌ من اعتقاد دارم که ماه مبارک رمضان و عید سعید فطر، ارثیه مشترک همه مسلمانان است که باعث اتحاد بیشتر جهان اسلام شده و این اتحاد نیز وحدت را میان آن‌ها افزایش می‌دهد.

یاور عباس، سركنسول پاكستان در مشهد در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، با اشاره به حلول ماه شوال و عید بزرگ و سعید فطر، ابراز کرد: من اعتقاد دارم که ماه مبارک رمضان و عید سعید فطر، ارثیه مشترک همه مسلمانان است که باعث اتحاد بیشتر جهان اسلام شده و این اتحاد نیز وحدت را در بین آن‌ها افزایش می‌دهد.
وی با اشاره به اینکه پاکستان ۲/۶ درصد اقتصاد جهان را در دست دارد و توانسته است روابط خوبی را با کشورهای همسایه‌ برقرار کند، افزود: پاکستان از نظر هسته‌ای توانایی بالایی دارد و همچنین از بزرگترین ارتش در میان مسلمانان جهان برخوردار است و سعی می کند روابطش را با کشورهای دیگر نیز تقویت کند.
سركنسول پاكستان در مشهد ادامه داد: حتی پاکستان این قابلیت را دارد که با کشورهایی که دچار مشکل هستند و به نوعی با ما در تضاد هستند نیز با حالت میانه‌روی و یا حتی خنثی برخورد کند.
وی همچنین با بیان اینکه تروریسم و افراط‌گری، بزرگترین خطری است که امروز کشورهای مسلمان را تهدید می‌کند، اضافه کرد: این امر نه تنها مشکلی برای کشورهای مسلمان است بلکه خطری برای تمام کشورها نیز محسوب می‌شود لذا باید کشورهای اسلامی تلاش کنند تا وحدت خود را بیشتر از قبل افزایش دهند تا بتوانند با این خطرات مقابله کنند.
عباس، با اشاره به اینکه پاکستان سومین کشوری است که از پناهندگان میزبانی می‌کند، تشریح کرد: باعث افتخار است که پاکستان ۵۶ درصد پناهندگان را از بین ۲۱میلیون پناهنده جهان در خود جای داده است و در همین راستا دو کشور ایران و پاکستان حمایت‌ها و میزبانی خوبی را از پناهندگان دارند.
captcha