سفره افطار مشترک مسیحیان و مسلمانان در مصر
کد خبر: 3612935
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۰

سفره افطار مشترک مسیحیان و مسلمانان در مصر

گروه بین‌الملل: در نمایش همبستگی، هماهنگی و مقاومت در برابر خشونت‌های افراط‌گرایان، مسیحیان قبطی و مسلمانان در قاهره در ماه رمضان به هنگام افطار گرد هم می‌آیند و غذاهای خود را با یکدیگر شریک می‌شوند.

سفره افطار مشترک مسیحیان و مسلمانان در مصر

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «Egyptian Streets»، هر سال، مردم سراسر مصر برنامه افطار دوستانه پیروان ادیان برگزار می‌کنند اما امسال این گردهمایی‌ها در پی حملات مکرر گروه‌های افراط‌گرا به مسیحیان قبطی، اهمیت و نمود بیشتری پیدا کرده است.
طارق علی، شهروند مسلمان قاهره می‌گوید: «آن‌ها[مسیحیان] من و کودکانم را دعوت کردند، تعجب کردم. سفر‌ه‌ای در خیابان چیده بودند و دور این سفره مهم نبود شیخ، مسیحی یا مسلمان باشید. آن‌ها از همه برای باز کردن روزه و شریک شدن در افطاری دعوت می‌کردند».
بسیاری از خانواده‌های مسیحی به صورت مرتب در ماه رمضان با تهیه کردن غذا و نوشیدنی شهروندان ادیان مختلف را دور هم جمع می‌کردند.
داوود ریاض، شهروند مسیحی اهل قاهره همانطور که میزهای افطار را نزدیک خانه‌اش در خیابان برپا می‌کند، می‌گوید: «ما در یک محل زندگی می‌کنیم، ما همه با هم برادر و دوست هستیم. من پسر این مرد را با پسر خودم بزرگ کردم و او یک مسلمان است».
حملات اخیر داعش علیه مسیحیان قبطی در مصر سبب افزایش ترس و اختلاف میان شهروندان شده است.

captcha