وهابیون با فهم غلط از قرآن مسلمانان را مشرک می‎دانند
کد خبر: 3612988
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۰

وهابیون با فهم غلط از قرآن مسلمانان را مشرک می‎دانند

گروه فعالیت‎های قرآنی: مرجع تقلید شیعیان بیان کرد: وهابیون که مردم مسلمان را مشرک می‎خوانند قطعا با رجوع دوباره به قرآن و مطالعه دقیق آن دست از این تفکر اشتباه خود بر می‎دارد.

به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) ازقم، حضرت آیت‌الله جعفر سبحانی ظهر امروز در جلسه تفسیر قرآن کریم در مسجد مدرسه حجتیه گفت: خداوند در قرآن کریم به افراد جهادگر فی سبیل الله وعده نصرت و پیروزی داده است.
وی افزود: جهادگران فی سبیل الله جایگاه ویژه‎ای نزد خداوند متعال دارند و به همین دلیل نیز پاداش گرانبهایی به آنها اختصاص یافته است که شامل بخشیدن گناهان، خانه‌های پاکیزه و وارد شدن به بهشت است.
این مرجع تقلید با اشاره به آیه سیزدهم سوره صف گفت: پس از سه وعده قبلی خداوند به وعده چهارم می‎پردازد که در واسعه سه وعده نقدتر است؛ زیرا سه وعده قبلی در دنیای دیگر محقق می‌شود.
وی تصریح کرد: خداوند متعال به جهادگران وعده پیروزید اده است؛ خداوند به پیامبر وعده داده است که فتح غریبی در پیش خواهید داشت که این فتح می‎تواند فتح مکه باشد؛ پیامبر اکرم با فتح مکه فتوحات دیگری نیز داشتند که بسیار با اهمیت است.
این مرجع تقلید بیان کرد: در حقیقت وقتی کسی در کارهای بزرگ موفق شد مردم از او تعریف می‌کنند ولی اگر موفق نشد به تهمت و افترا می‌زنند همان‌طور که با پیامبر اکرم(ص) هم همین کار را کردند، بنابراین تا هنگامی‌که پیامبر اکرم(ص) در امر تبلیغ موفقیت نداشت تهمت‌هایی مانند ساحر و کاهن را به او می‌زدند.
وی با اشاره به بحث حواری در این سوره گفت: حواری به معنای نزدیک‌ترین فرد به انسان است؛ حال سوال این است که آیا قرآن کریم در سوره فتح حواریون را می‌ستاید؟، قطعاً همین‌طور است خداوند ذیل این آیه حواریون را ستایش کرده، بنابراین آیه هم به‌نوعی از حضرت عیسی و هم از حواریون حضرت عیسی تعریف می‌کند.
آیت‌الله سبحانی تصریح کرد: اگر مسیحیان مایل هستند انجیل صحیح بنویسند باید از روی قرآن کریم آن را بنویسند، اکنون عده‌ای می‌خواهند برای ما سند بنویسند در صورتی‌ که ما خود دارای کتابی مانند قرآن هستیم و دیگر نیازی به سند نداریم.
مرجع تقلید شیعیان  با ذکر این مطلب که وهابی‌هایی که مسلمانان را مشرک می‌دانند نگاه درستی به قرآن ندارند و اگر به معارف قرآنی بازگردنند متوجه اشتباه خود می‎شوند؛ گفت: اگر وهابی‌ها دو قدرت در دست داشتن حرمین و درهم و دینار را نداشتند نمی‌توانستند هیچ سیطره‌ای در جهان داشته باشند.
captcha