محافل قرآنی حرم ثامن‌الحجج(ع) ویژه بانوان
کد خبر: 3613016
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۹

محافل قرآنی حرم ثامن‌الحجج(ع) ویژه بانوان

گروه فعالیت‌های قرآنی‌: اداره علوم قرآنی آستان قدس رضوی برنامه‌های متنوع قرآنی را ویژه زائران و مجاوران حضرت رضا(ع) در بازه زمانی سوم الی نهم تیرماه در نظر گرفته است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، اداره علوم قرآنی آستان قدس رضوی برنامه‌های متنوع قرآنی را ویژه زائران و مجاوران حضرت رضا(ع) در بازه زمانی سوم الی نهم تیرماه در نظر گرفته است.
بنابر این گزارش، مراسم ویژه بانوان شامل سخنرانی و بیان احکام، محفل قرآنی و ترتیل‌خوانی، کلاس و کارگاه آموزش قرآن، حلقه معرفت، مشاوره فردی و گروهی، پاسخگویی و ... در طول ایام این هفته هر روز در رواق حضرت زهرا(س) اجرا می‌شود.
ترتیل‌خوانی کلام الله مجید با عنوان «قرآن‌الفجر» ساعت 11 الی 12:30 در رواق حضرت فاطمه زهرا(س) هر روز این هفته به جز پنجشنبه و جمعه، با اجرای خانم‌ها غیاثی نژاد، مهین صاحبدیوانی، راستی، محبوبه صاحبدیوانی، حسن‌زاده، حسین‌پور، ‌اقبال‌نیا،‌ مرتضایی، میرازایی‌پور، دهقان، دبیری و افکاری از جمله برنامه‌های قرآنی این اداره ویژه بانوان به شمار می‌رود.
علاوه بر این، این هفته و در روزهای شنبه، یکشنبه، دوشنبه و چهارشنبه به ترتیب 3، 4، 5 و 7 تیرماه محفل انس با قرآن ویژه بانوان در رواق حضرت فاطمه زهرا(س) بعد از نماز ظهر و عصر ساعت 13 الی 15 در نظر گرفته شده است که خانم‌ها مریم صاحبدیوانی، مهری صاحبدیوانی،‌ حسینی، هاشمی، سمانه‌سادات موسوی، آمنه‌سادات موسوی، موسوی‌نیا، اسحاق‌نژاد، میرزایی‌پور، مهوشیان، هاشمی، ملک‌پور و سالمیان امر اجرا را بر عهده دارند و گروه تواشیح صاحب‌الزمان(عج) و بنت‌النبی(ص) نیز به اجرای برنامه می‌پردازد.
علاوه بر این در رواق حضرت زهرا(س) ویژه زائران و مجاوران بانو، برنامه‌های آموزشی از جمله کلاس‌های حفظ قرآن، حلقه تدبر در قرآن، کارگاه مشاوره و تصحیح قرائت نماز و قرآن، محفل قرآنی و ترتیل خوانی، جنگ قرآنی دختران، کلاس و کارگاه آموزش قرآن، تدبر در سیره معصومین(ع) و چهل حدیث خانواده با تدریس اساتید بانو در نظر گرفته شده است که کلاس‌های حفظ در ساعات مختلف و دیگر کلاس‌ها در نوبت صبح از ساعت ۸ الی ۱۱ و بعدازظهر از ساعت ۱۶ الی ۱۹ در طول این هفته برگزار می‌شود.
captcha