برنامه ترتیل‌خوانی حرم رضوی همزمان با ماه شوال
کد خبر: 3613018
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۰۴:۳۱

برنامه ترتیل‌خوانی حرم رضوی همزمان با ماه شوال

گروه فعالیت‌های قرآنی‌: همزمان با آغاز ماه شوال برنامه‌های متنوع قرآنی به‌ویژه محافل معنوی و ترتیل‌خوانی و انس با کلام الله مجید به‌همت اداره علوم قرآنی آستان قدس رضوی ویژه زائران و مجاوران حرم امام رضا(ع) در بازه زمانی سوم الی نهم تیرماه سال جاری در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، همزمان با آغاز ماه شوال برنامه‌های متنوع قرآنی به‌ویژه محافل معنوی و ترتیل‌خوانی، انس با کلام الله مجید به‌همت اداره علوم قرآنی آستان قدس رضوی ویژه زائران و مجاوران حرم امام رضا(ع) در بازه زمانی سوم الی نهم تیرماه سال جاری در نظر گرفته شده است.
برنامه ترتیل‌خوانی کلام الله مجید در طول روزهای این هفته که مصادف با روزهای پایانی ماه مبارک رمضان و آغاز ماه شوال است در روزهای شنبه و یکشنبه سوم و چهارم تیرماه در نوبت صبح از ساعت ۴:۳۰ الی ۵:۳۰ در صحن انقلاب ویژه عموم زائران و مجاوران برگزار شد.
همچنین برگزاری محفل ترتیل‌خوانی قرآن کریم در این دو روز از ساعت ۱۰:۳۰ الی ۱۱:۳۰ در رواق امام خمینی(ره) و از ساعت ۱۸ الی ۱۹ در ایوان مقصوره مسجد جامع گوهرشاد از دیگر برنامه‌های قرآنی آخرین روزهای ماه رمضان به شمار می‌رود.
بنابراین گزارش، در محافل ترتیل‌خوانی نوبت اول دو روز باقی مانده ماه مبارک رمضان از ساعت ۴:۳۰ الی ۵:۳۰ به ترتیب جواد پناهی، مصطفی ملکی، مهدی حسنی،‌ محمدمهدی رجبی،‌ مهدی شجاع و مهدی یعقوبی امر تلاوت را بر عهده دارند.
نوبت دوم ترتیل‌خوانی در این دو روز و از ساعت ۱۰:۳۰ الی ۱۱:۳۰ را به ترتیب حامد علیزاده، روح‌الله هاشمی، جلیل حسین‌زاده، جواد پناهی، مسعود کریمی و سعید بیژنی انجام می‌دهند.
علاوه بر این، نوبت سوم ترتیل‌خوانی روزانه در حرم رضوی در دو روز پایانی ماه رمضان و از ساعت ۱۸ الی ۱۹ را به ترتیب هاشم روغنی، مختار دهقان، محمد مشمول، هاشم روغنی، محمدامین بهشتی و مصطفی ملکی انجام می‌دهند.
همچنین بقیه روزهای هفته جاری و در روزهای ابتدایی ماه شوال جلسات ترتیل‌خوانی حرم رضوی طبق روال دیگر ایام سال ادامه پیدا خواهد کرد و به ترتیب از دوشنبه پنجم الی جمعه نهم تیرماه ترتیل خوانی نیم ساعت بعد از نماز صبح در رواق امام خمینی(ره)‌ آغاز می‌شود که کاظم نصرالهی و لطفی بر عهده دارند.
همچنین در این روزها از ساعت 18 الی 19:30 در ایوان مقصوره مسجد جامع گوهرشاد حرم رضوی محفل انس با قرآن در جوار عترت با اجرای مسعود حسین‌زاده، جواد کاشفی، سیدخلیل نجات حسینی، حمید صفدری، سیدعلی مومنیان،‌ حسین پورکویر، صادق قربانی، سیدحمزه موسوی، محمدمهدی رجبی، جواد پناهی، محمدصادق علمی، جلیل حسین‌زاده، محمود محمدی‌نیا، محمد علیزاده، حمید شاکرنژاد، سیدمحمدجواد هاشمی،‌ سیدجلیل خلیق، محمد خاکپور، حامد علیزاده،‌ مسعود پنجه، مهدی یعقوبی و رضا گلشاهی بر عهده دارند که گروه‌های تواشیح نجل‌الهدی، ودیعةالرسول(ص)، معراج، بینات و رضوان به اجرای برنامه می‌پردازند.
captcha