اهمیت مهربانی و خیرخواهی در عید فطر به ما یادآوری می‌شود
کد خبر: 3613059
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰
ترامپ پیام داد:

اهمیت مهربانی و خیرخواهی در عید فطر به ما یادآوری می‌شود

گروه بین‌الملل: دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، با صدور بیانیه‌ای ضمن تبریک فرا رسیدن عید فطر به مسلمانان جهان گفت: در این عید اهمیت عطوفت، مهربانی و نیکوکاری را یاد‌آور می‌شویم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از اسکای نیوز، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، با صدور بیانیه‌ای حلول عید فطر را از طرف خود و مردم آمریکا به مسلمانان تبریک گفت، این در حالی است که دولت وی به علت کنار گذاشتن هر گونه جشنی به مناسبت این روز هدف انتقادات قرار گرفته است.
ترامپ در این بیانیه ضمن تبریک عید از سوی خود و ملت آمریکا به مسلمانانی که عید فطر را جشن می‌گیرند، آورده است: در این عید اهمیت
عطوفت، مهربانی و نیکوکاری را یاد‌آور می‌شویم.
در ادامه آمده است: ایالات متحده بار دیگر با مسلمانان در احترام به این ارزش‌ها تجدید پیمان می‌کند.
کاخ سفيد هر سال و از زمان دولت بيل کلينتون مراسمي را به مناسبت فرا رسيدن عيد فطر و يا هنگام افطار در يکي از روزهاي ماه رمضان برگزار کرده است. اما گزارش‌ها حاکي از آن است که رکس تيلرسون، وزير امور خارجه آمريکا امسال درخواست دفتر مذهب و امور جهاني وزارتخانه خود را براي برگزاري مراسمي به مناسبت فرا رسيدن عيد فطر رد کرده است.
انتقادهاي شديدي از ترامپ به دليل اظهارات وي بر ضد مسلمانان در زمان تبليغات انتخابات رياست جمهوري ـ از جمله تقاضا براي کنترل و بازرسي از مساجد و ممانعت آني از ورود مسلمانان به آمريکا به بهانه تقويت امنيت ملي ـ مطرح شده است.
captcha