تجلیل از هیئت قرآنی ایران در بوسنی
کد خبر: 3613077
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۲

تجلیل از هیئت قرآنی ایران در بوسنی

گروه بین‌الملل: سفارت ایران در بوسنی‌وهرزگوین از اعضای گروه‌های قرآنی و هنرمندان اعزامی به بوسنی‌وهرزگوین در ماه رمضان تجلیل کرد.

تقدیر از هیئت قرآنی ایران در بوسنی + عکس
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از سفارت ایران در بوسنی‌وهرزگوین، قاریان، اعضای گروه‌های قرآنی و هنرمندان اعزامی به بوسنی‌وهرزگوین در ماه رمضان، جداگانه با محمود حیدری، سفیر کشورمان در سارایوو دیدار کردند.    
در ماه مبارک رمضان سال جاری قاریان، گروه تواشیح، حافظ خردسال قرآن و هنرمندان قرآنی ایرانی با سفر به بوسنی‌وهرزگوین به اجرای برنامه‌های معنوی در شهرهای مختلف این کشور پرداختند.
سفیر کشورمان در دیدار با احمد ابوالقاسمی، قاری ممتاز ایرانی که به منظور تلاوت در مراسم جشن رمضان در سارایوو حضور یافته بود، گفت: جمهوری اسلامی ایران نزد مردم بوسنی بسیار شناخته شده است و مردم مسلمان بوسنی با شنیدن تلاوت‌های زیبای قاریان ایرانی در ماه رمضان فضای معنوی بیشتری را احساس خواهند کرد.
اعضای گروه تواشیح «نور» تهران و نیز حافظ خردسال کشورمان حنانه خلفی که به منظور اجرای برنامه‌های قرآنی ویژه ماه مبارک رمضان در بوسنی‌وهرزگوین حضور داشتند، با حضور در سفارت جمهوری اسلامی ایران در سارایوو با محمود حیدری دیدار کردند.
حیدری در این دیدار گفت: خرسندیم که جوانان ایرانی علاقمند به قرآن هستند و در هر نقطه از جهان که جلسات قرآنی برگزار شود، تلاوت‌های ایرانی در آن می درخشد و طیف وسیعی از مردم از آن استقبال می‌کنند.  
گروه هنرمندان اعزامی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی  نیز با سفیر کشورمان دیدار کردند. سفیر جمهوری اسلامی ایران در این دیدار با تأکید بر اهمیت جایگاه هنر در ترویج معارف قرآنی گفت: تبدیل‌کردن مفاهیم قرآن کریم به گفتمان عمومی در میان مردم، با همت هنرمندان آشنا به قرآن کاری شدنی و میسور است.  
نمایشگاه هنری قرآن کریم با عنوان «روزهای قرآنی ایران» از ۲۲ خردادماه‌ با همکاری رایزنی فرهنگی ایران در شهرهای «سارایوو» و «بیهاج» بوسنی و هرزگوین برپا بود و مورد استقبال علاقه‌مندان قرار گرفت.
تقدیر از هیئت قرآنی ایران در بوسنی + عکس

تقدیر از هیئت قرآنی ایران در بوسنی + عکس
captcha