ضرورت تجمیع فعالیت‌های قرآنی در قالب جبهه فرهنگی
کد خبر: 3613095
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۴
مقدم‌فر بیان کرد:

ضرورت تجمیع فعالیت‌های قرآنی در قالب جبهه فرهنگی

گروه جامعه: مشاور رسانه‌ای فرمانده کل سپاه پاسداران، نسخه شفابخش بیماری‌های فرهنگی و اجتماعی جامعه را استفاده از زبان قرآن و اهل‌بیت(ع)، دانست و بیان کرد: مشکلات امروز عزم می‌خواهد که با فراگیری و به‌کارگیری مبانی و مفاهیم قرآنی در جامعه ممکن خواهد شد.

حمیدرضا مقدم‌فر، مشاور رسانه‌ای فرمانده کل سپاه پاسداران، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به‌ضرورت پرداختن به قرآن و آموزه‌های اهل‌بیت(ع)، در اصلاح وضعیت فرهنگی کشور، گفت: برای اصلاح وضعیت فرهنگی کشورمان، هیچ راهی جز استفاده از ظرفیت‌های وسیعی که در کشور وجود دارد، نداریم؛ امروز این ظرفیت‌ها در سراسر کشور فعال هستند و باید به نحو مطلوب از آن‌ها استفاده کنیم.

وی با تأکید بر اینکه ظرفیت‌های مردمی باید تبدیل به یک جبهه فرهنگی شود، افزود: باید ظرفیت‌ها با هم‌افزایی و هماهنگی در کنار هم فعال باشند و در کانون‌ها و قرارگاه‌های اصلی نظام همچون مساجد، مجتمع شوند و پیرامون دو ثقل عمده معارفی ما یعنی قران و اهل‌بیت تلاش و کار کنند.

مشاور عالی سپاه پاسداران تصریح کرد: به عبارتی این تلاش‌ها و فعالیت‌ها باید تبدیل به یک جبهه فرهنگی شود؛ در مرحله دوم باید این ظرفیت‌ها در قرارگاه‌های اصلی نظام از جمله مساجد فعال شوند و در نهایت پیام‌های قرآنی و اهل‌بیت(ع)، یعنی زبان قرآن و زبان اهل‌بیت(ع)، تبلیغ و ترویج شود.

مقدم فر بابیان اینکه برای بهبود وضعیت فعلی کشور راهی جز استفاده از زبان قرآن و اهل‌بیت(ع) نداریم، اظهار کرد: نسخه شفابخش این بیماری جامعه ما کاملاً روشن است؛ آنچه قرآن و اهل‌بیت(ع) بیان کرده‌اند؛ مشکلات امروز عزم می‌خواهد که با فراگیری و به‌کارگیری مبانی و مفاهیم قرآنی در جامعه ممکن خواهد شد و امیدواریم دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی و اجتماعی جامعه این صحنه را در کشور عملیاتی کنند.

مشاور رسانه‌ای فرمانده کل سپاه پاسداران در پاسخ به این سؤال که آیا از ظرفیت‌های قرآنی و فرهنگی کشور استفاده صحیح و کافی شده است؟ گفت: قطعاً پاسخ منفی است، چراکه امروز ظرفیت‌های نظام جمهوری اسلامی به‌صورت جزیره‌ای و پراکنده است و تا وقتی این‌چنین باشد، نمی‌توانیم از این ظرفیت‌ها به‌طور کامل استفاده کنیم.

وی در پایان اظهار کرد: این ظرفیت‌ها زمانی می‌توانند به یک فعالیت اثر‌گذار تبدیل شوند که باهم تجمیع و درنهایت به یک جبهه فرهنگی تبدیل شوند.
captcha