آشنایی با معارف نهج‌البلاغه زمینه عمل به قرآن را فراهم می‌کند
کد خبر: 3613124
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۳

آشنایی با معارف نهج‌البلاغه زمینه عمل به قرآن را فراهم می‌کند

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیر مؤسسه قرآن و عترت نورالایمان کارون با بیان اینکه باید جایگاه عترت به‌ویژه نهج‌البلاغه را هم در کنار قرآن ببینیم، گفت: نهج‌البلاغه به‌گونه‌ای تفسیر قرآن است، اگر بخواهیم عامل به قرآن باشیم نیازمند آن هستیم که با سخنان ائمه(ع) در ارتباط با قرآن بیشتر آشنا شویم.

زهرا پورکاوه، مدیر مؤسسه قرآن و عترت نورالایمان شهرستان کارون در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، از برگزاری دوره آموزش ترجمه و معارف نهج البلاغه در این مؤسسه خبر داد و با اشاره به ضرورت پرداختن به موضوع نهج البلاغه گفت: فعالیت مؤسسه در حیطه قرآن و عترت است. همانطور که در زمینه قرآن کار می‌کنیم باید جایگاه عترت به ویژه نهج‌البلاغه را هم در کنار قرآن ببینیم.

وی با بیان اینکه کتاب شریف نهج‌البلاغه در میان ما بسیار مهجور است؛ افرود: نهج البلاغه در تمام زمینه‌ها از جمله روانشناسی، سیاسی، اخلاقی و ... برای ما مطلب دارد. نهج‌البلاغه به گونه‌ای تفسیر قرآن است. اگر بخواهیم عامل به قرآن باشیم نیازمند آنیم که با سخنان ائمه(ع) در ارتباط با قرآن بیشتر آشنا شویم.

این مدرس نهج البلاغه ادامه داد: وقتی از افراد علت نخواندن نهج‌البلاغه را می‌پرسیم به دشواری آن اشاره می‌کنند. در راستای رفع این مسأله کتابی به نام درسنامه نهج‌البلاغه در دو جلد چاپ شده که تفسیر و تطبیق معارف نهج‌البلاغه با قرآن را از حکمت‌ها به زبان ساده و قابل فهم آغاز کرده است. این کتاب به عنوان منبع دوره به متقاضیان معرفی شده است.

پورکاوه گفت: یکی از اهداف برگزاری دوره آموزش ترجمه و معارف نهج‌البلاغه این است که بتوانیم حکمت‌های امام علی(ع) را در زندگی به کار بگیریم. موضوع دیگر در پرداختن به این موضوع نیاز منطقه به تبیین معارف امام علی(ع) است.

مدیر مؤسسه قرآن و عترت نورالایمان شهرستان کارون اعلام کرد: مرحله اول این دوره در دو بخش آقایان و بانوان از 15 تیرماه و به صورت رایگان آغاز می‌شود. ثبت‌نام تا زمان برگزاری دوره ادامه دارد.

captcha