‌ترویج وقف قرآنی، علم و فناوری؛ در اولویت سازمان اوقاف
کد خبر: 3613136
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۱
شرفخانی تصریح کرد:

‌ترویج وقف قرآنی، علم و فناوری؛ در اولویت سازمان اوقاف

گروه جامعه: معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه در سال 96 سه اولویت مورد توجه سازمان اوقاف قرار دارد، گفت: ترویج فرهنگ وقف با رویکرد قرآنی و علم و فناوری یکی از اولویت‌های سازمان اوقاف در سال جاری است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد شرفخانی، معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه، در خصوص اولویت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه در سال جاری گفت: اولویت‌های مختلفی در بخش‌های عمرانی، اوقافی، فرهنگی و ... وجود دارد اما سه اولویت قطب فرهنگی شدن آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه، ترویج فرهنگ وقف با رویکرد ایجاد وقف‌های قرآنی و  رویکرد علم و فناوری، سه اولویت مهم سازمان اوقاف و امور خیریه در سال جاری است.
 
معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه برای تحقق این اولویت‌ها برنامه‌ریزی دقیقی در سطح کشور انجام شده است، تصریح کرد: برای تحقق این اولویت‌ها اهداف، سیاست‌گذاری، راهبرد، برنامه و فعالیت‌های مختلفی تدوین شده است.
 
حجت‌الاسلام شرفخانی با بیان اینکه بخشی از برنامه‌ها و فعالیت‌ها برای تحقق اولویت‌های سازمان اوقاف به فعالیت برخی نهادها وابسته است، تصریح کرد: در برنامه ششم توسعه بعضی از حکم‌ها برای برخی سازمان‌ها به منظور همکاری با سازمان اوقاف مصوب شده و امیدواریم بتوانیم از این ظرفیت‌ها هم استفاده کنیم.
 
وی درباره اولویت‌های معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف در سال جاری یادآور شد: راه‌اندازی انجمن یاوران وقف با رویکرد ایجاد وقف‌های جدید، آموزش سبک زندگی ایرانی‌ - اسلامی در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه، پیگیری مباحث عمران و آبادانی بقاع متبرکه با رویکرد مدیریت جامع آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه، اجرای امینانه نیات واقفان با رویکرد بهره‌مندی بیشتر جامعه، راه‌اندازی، تجهیز و فعال‌سازی مراکز فرهنگی و قرآنی بقاع متبرکه و ارتقاء سطح مدیریت بقاع متبرکه در بحث قطب فرهنگی شدن بقاع متبرکه از برنامه‌های معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان  اوقاف در سال جاری است.
captcha