عشق به حقایق؛ علامت تابش نور الهی به قلب انسان
کد خبر: 3613159
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۹
حجت‌الاسلام و المسلمین انصاریان؛

عشق به حقایق؛ علامت تابش نور الهی به قلب انسان

کانون خبرنگاران نبأ: محقق، مفسر و پژوهشگر علوم قرآنی، با بیان اینکه باید در این دنیا از هر آنچه فریب دهنده است، کنار کشید، گفت: علامت تابش نور الهی به قلب انسان عشق به حقایق است و علت اینکه فریب می‌خوریم، وارد نشدن نور الهی به دل‌ها است.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، روز گذشته سوم تیرماه حجت‌الاسلام والمسلمین حسین انصاریان در سخنرانی خود در حسینیه همدانی‌های تهران با بیان اینکه کلام الهی سراسر نور است، اظهار کرد: با چشم سر امکان دیدن نور الهی وجود ندارد و قیامت روزی است که تمام مردان و زنان مؤمن را می‌بینی که پیشاپیش آنها نوری در حرکت است.
وی با بیان اینکه عقاید پاک، عمل صالح و اخلاق حسنه جزء انوار وجودی‌مان است، گفت: چراغدان نور خدا، انبیاء و کلام ائمه معصومین(ع) ماهیتا یک نور بوده ولی از سه منبع طلوع می‌کند و چنانچه این نور وارد دل انسان شود باید عشق به حقایق داشته باشد.
حجت‌الاسلام انصاریان ادامه داد: چنانچه نور الهی وارد قلب انسان شود، تحمل انسان در برابر همه جریانات، حوادث تلخ، شیرینی‌ها و کم‌ظرفیتی‌ها بالا می‌رود و قلب انسان گنجایش عجیبی پیدا می‌کند که می‌تواند حق و باطل را می‌تواند از هم تشخیص دهد.
این مفسر قرآن دوری از غرور و فریبکاری را نشانه وارد شدن نور الهی به قلب انسان دانست و افزود: ما نسبت به حقایق اولیه جاهل نداریم و می‌دانیم چه چیزی ما را فریب می‌دهد، پس چرا فریب می‌خوریم؟ چون نور وارد دل نشده است و باید از هر مورد فریب‌دهنده کنار کشید نه از دنیا!
وی به علامت دوم و سوم و چهارم نور قلب اشاره و اظهار کرد: «التَّجَافِيَ عَنْ دَارِ الْغُرُورِ وَ الْإِنَابَةَ إِلَى دَارِ الْخُلُودِ وَ التَّزَوُّدَ لِسُكْنَى الْقُبُورِ» علامت دوم نور قلب این است که برای عالم برزخ خود زاد و توشه تهیه کنید.
این محقق قرآن تصریح کرد: علامت سوم «والاستعداد للموت»، نشانه اینکه این نور وارد قلب شده این است که خیلی راحت بتوانی به ملک الموت بگویی من آماده هستم و علامت چهارم این که قیامت خود را آباد کرده باشید، باید دنبال کسانی که این چهار علامت را دارند، گشت و با نفس خود دل مردگان را زنده کنند.
اعظم اسدپور
captcha