200 پایگاه بهزیستی زکات فطریه مردم خوزستان را جمع‌آوری می‌کنند
کد خبر: 3613202
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۳

200 پایگاه بهزیستی زکات فطریه مردم خوزستان را جمع‌آوری می‌کنند

گروه اجتماعی: معاون مشارکت‌های مردمی اداره‌کل بهزیستی خوزستان اعلام کرد: همزمان با روز عید سعید فطر بیش از 200 پایگاه سیار جمع‌آوری زکات فطریه در مساجد،‌ مصلی‌ها و محل‌های برگزاری نماز عید فطر در سراسر استان آماده جمع آوری زکات فطریه هستند.

مهران کریمیان معاون مشارکت‌های مردمی اداره‌کل بهزیستی خوزستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، با بیان اینکه بر اساس قانون تشکیل سازمان بهزیستی، این سازمان اجازه دارد کمک‌های مردمی را جمع‌آوری و بین افراد تحت پوشش خود توزیع کند، گفت: سازمان بهزیستی با توجه به وظایف ذاتی خود در جهت حمایت از نیازمندان، معلولان و قشر ضعیف جامعه اقدام به جمع‌آوری زکات فطریه می‌کند؛ البته بر اساس فتاوای مراجع عظام تقلید مردم و روزه‌داران هم می‌توانند زکات فطریه خود را به بهزیستی تحویل دهند.

وی اعلام کرد: امسال از صبح فردا 5 تیرماه که روز عید سعید فطر  است تا پایان آن روز، بیش از 200 پایگاه سیار جمع‌آوری زکات فطریه در مساجد،‌ مصلی‌ها و محل‌های برگزاری نماز عید فطر در سراسر استان آماده جمع آوری زکات فطریه خواهند بود. همچنین مردم می‌توانند با مراجعه به ادارات و مجتمع‌های بهزیستی در سطح استان نسبت به پرداخت زکات فطریه خود اقدام کنند.

کریمیان ادامه داد:‌ از این تعداد، 40 پایگاه جمع‌آوری زکات فطریه از سوی بهزیستی در سطح شهرستان اهواز برای جمع‌آوری زکات فطریه فعال هستند.

معاون مشارکت‌های مردمی اداره‌کل بهزیستی خوزستان در پایان اعلام کرد: سال گذشته حدود 100 میلیون تومان زکات فطریه توسط بهزیستی خوزستان جمع‌آوری شد.

captcha