جمع‌آوری زکات فطره با محوریت مساجد در سطح استان زنجان
کد خبر: 3613256
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۹
صفری خبر داد:

جمع‌آوری زکات فطره با محوریت مساجد در سطح استان زنجان

گروه اجتماعی: مدیرکل کمیته امداد استان زنجان از آمادگی این نهاد برای جمع‌آوری و هزینه‌کرد صحیح وجوهات فطریه با محوریت مساجد در روز عید فطر امسال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از زنجان، به نقل از روابط عمومی کمیته امداد استان زنجان، هدایت صفری، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در نخستین جلسه شورای زکات استان با اشاره به اینکه براساس قانون زکات تنها دبیرخانه شورای زکات مکلف به دریافت زکات فطره است، گفت: دبیرخانه شورای زکات مستقر در کمیته امداد تنها متولی جمع‌آوری زکات فطره در کشور است.

وی با بیان اینکه دبیرخانه شورای زکات در استان‌ها و شهرستان‌ها با نظر ائمه جمعه فعالیت می‌کنند، افزود: شورای زکات به منظور ساماندهی، جمع‌آوری و هزینه‌کرد هدفمند و اثربخش زکوات در حوزه محرومیت‌زدایی تشکیل شده است .

صفری به زکات فطره به عنوان یکی از واجبات دین اشاره کرد و ادامه داد: زکات فطره یکی از منابع مشخص شده در اقتصاد اسلامی برای کمک به فقرا و نیازمندان است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان میزان زکات فطره بالقوه استان را بیش از ۶۳ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: هدف‌گذاری شده است حداقل ۴۰ درصد از مجموع زکات فطره موجود در استان از طریق دبیرخانه شورای زکات جذب و در حوزه محرومیت‌زدایی هزینه شود .

وی با اشاره به اینکه طبق برنامه‌ریزی انجام شده پیش‌بینی می‌شود مبلغ ۲۵ میلیارد ریال زکات فطریه در استان در روز عید فطر جمع‌آوری شود، افزود : طبق هماهنگی‌های انجام شده ۶۰ درصد از وجوهات جمع‌آوری شده زکات فطره بین مددجویان تحت حمایت کمیته امداد و ۴۰ درصد آن بین مددجویان تحت حمایت بهزیستی توزیع خواهد شد.

صفری همچنین در خصوص نحوه جمع‌آوری و هزینه‌کرد زکات فطره در روز عید فطر ادامه داد: جمع‌آوری و هزینه کرد زکات فطره در عید فطر امسال با محوریت مساجد در سطح استان انجام خواهد شد .

مدیرکل کمیته امداد استان همچنین به هماهنگی‌های انجام شده با بانک‌های عامل برای واریز وجوهات زکات فطره جمع‌آوری شده به حساب مددجویان تحت حمایت بهزیستی و کمیته امداد در همان روز عید فطر اشاره کرد و افزود: براساس فتاوای موجود در بخش هزینه‌کرد زکات فطره، وجوهات جمع‌آوری شده از این محل در همان روز عید فطر به حساب نیازمندان واریز خواهدشد.

captcha