اقامه نماز عید فطر در سارایوو
کد خبر: 3613269
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۶

اقامه نماز عید فطر در سارایوو

گروه بین‌الملل: نماز عید سعید فطر امروز، چهارم تیرماه با حضور مقامات مختلف بوسنی‌و‌هرزگوین در سارایوو، پایتخت این کشور اقامه شد.

اقامه نماز عید فطر در سارایوو + عکس
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از دیالوگین شبکه جهانی سحر، امروز در بوسنی و هرزگوین عید فطر اعلام شده است و به همین مناسبت مراسم نماز عید امروز از ساعت 5:45 به وقت محلی با حضور مقامات سیاسی، فرهنگی و مذهبی بوسنی‌و‌هرزگوین، سفرای کشورهای خارجی و جمع زیادی از مردم در مسجد «غازی خسرو بیگ» سارایوو برگزار شد.  
باقر عزت بگوویچ، عضو شورای ریاست جمهوری بوسنی‌وهرزگوین، دنیس زوزدیچ، رئیس شورای وزیران بوسنی و هرزگوین، حسین افندی کاوازوویچ، رئیس‌العلمای جامعه اسلامی بوسنی‌و‌هرزگوین، صفت سافتیچ، رئیس سابق مجلس اقوام بوسنی‌وهرزگوین، منصور مالکیچ، مدیر مدرسه اسلامی غازی خسروبیگ از جمله چهره‌های سرشناسی بودند که در مراسم امروز شرکت کردند.
در ابتدا، چندین قطعه الهیه توسط گروه «کر» اجرا و سپس نماز عید به امامت حسین افندی کاوازوویچ اقامه شد.
پس از اقامه نماز، کاوازوویچ ضمن تبریک عید سعید فطر به نمازگزاران به ایراد خطبه‌های عید فطر پرداخت و با تأکید بر این که ماه مبارک رمضان فرصت بسیار مناسبی برای استغفار از گناهان و نزدیک‌شدن به خداوند بود، گفت: خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرماید که ما هرگز نباید نا امید شویم زیرا که رحمت خداوند بی‌کران است. خداوند می‌فرماید تنها آنهایی که از راه راست گمراه شدند نسبت به رحمت خداوند نا امید می‌شوند. برادران و خواهران گرامی، برای تمامی شما آرزوی خوشبختی و شادی در این روز عید می‌کنم و امیدوار هستم که خداوند متعال عبادات و دعاهای همه مسلمانان را اجابت کند.
مراسم نماز عید هم‌زمان با سارایوو در سایر شهرهای بوسنی‌و‌هرزگوین نیز برگزار شد.

captcha