صبوری در حین عمل جراحی به کمک حفظ قرآن
کد خبر: 3613286
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۲
سفیران نور/9

صبوری در حین عمل جراحی به کمک حفظ قرآن

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: مستند «سفیران نور»، مستندی است که در آن به فعالیت‌های قرآنی و مذهبی افراد کمتر شناخته شده در شهرهای کشورمان می‌پردازد و در این قسمت در نظر داریم تا به فعالیت‌های قرآنی خانم کریمیان از شهرستان استهبان بپردازیم.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، حمیده کریمیان، متولد ۱۳۵۸ در روستای شمس آباد از توابع شهرستان استهبان استان فارس است که با وجود معلولیت 70 درصدی، توانسته حافظ کل قرآن کریم شود و در سال 80 نام وی به عنوان نخستین بانوی حافظ بین‌المللی معلول ثبت شده است.
وی حفظ قرآن را با معلولیت شروع کرد و توانست در سال 5 جزء از قرآن را حفظ کند، همچنین بخشی از قرآن را در درمانگاه و بیمارستان حفظ کرده و در دوره‌های درمان و زیر عمل جراحی به مرور محفوظات خود پرداخته است. او معتقد است، حفظ قرآن، باعث صبوری و تحمل کردن عمل‌های سنگین برای درمان بوده است.
کریمیان در مؤسسه قرآنی، درس حفظ و تجوید را تدریس می‌کند و در بهزیستی نیز به فعالیت‌های گزارشگیری از حاملان وحی(ویژه حافظان و قاریان قرآن) می‌پردازد.
این حافظ قرآن معتقد است ذکات علم را باید پرداخت و ابتدا قرآن را در زندگی خود به کاربرد و سپس به دیگران آموزش داد هرچند در بخش ترویج قرآن، مادیات در بر ندارد، اما بُعد معنوی آن کافیست.
یادآور می‌شود، خبرگزاری ایکنا با توجه به مهم و جذاب بودن این مستند در نظر دارد طی چند شماره به بازنشر مستند سفیران نور که سال ۹۰ از گروه فرهنگ و معارف اسلامی شبکه یک سیما پخش می‌شد، بپردازد.

captcha