اختتامیه جشنواره قرآنی بشارت نور برگزار می‌شود
کد خبر: 3613296
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۶

اختتامیه جشنواره قرآنی بشارت نور برگزار می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: مراسم اختتامیه جشنواره قرآنی بشارت نور به‌همت فرهنگسرای قرآن و عترت مشهد برگزار می‌شود.

هادی فاضل، رئیس فرهنگسرای قرآن و عترت مشهد در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، در رابطه با جشنواره قرآنی بشارت نور بیان کرد: این طرح با هدف ارتقای سطح کیفی و کمی محافل قرآنی در دستور کار این فرهنگسرا قرار گرفت.
وی با اشاره به اینکه از دیگر اهداف این طرح حمایت از تشکل‌ها و محافل قرآنی نوجوانان پسر و نخبه‌یابی در محافل قرآنی است، ادامه داد: جشنواره بشارت نور با حضور 350 تشکل قرآنی در شب‌های ماه مبارک رمضان توسط فرهنگسرای قرآن و عترت مشهد برگزار شد.
فاضل در رابطه با فعالیت‌هایی که در این جشنواره انجام شد نیز عنوان کرد: ما در این جشنواره جزوه‌هایی را در قالب آیات کاربردی که جنبه تربیتی دارند به مسئولان جلسات ارائه دادیم تا این جزوه‌ها را میان سایر اعضا محفل قرآنی پخش کنند.
مدیر فرهنگسرای قرآن و عترت مشهد در خصوص دیگر برنامه‌های این جشنواره اضافه کرد: ما کانال تلگرامی تشکیل دادیم و از اعضا محافل قرآنی درخواست کردیم تا عکس‌های محافل انس با قرآن را به این کانال ارسال کنند که طبق عکس‌های ارسالی به آنان امتیاز می‎دهیم.
فاضل همچنین ادامه داد: در طی بازدید‌هایی که از عکس‌ها صورت می‌گیرد شخصی که فعالیت بیشتری در این زمینه داشته باشد، امتیاز بالاتری هم خواهد گرفت، همچنین آزمونی از جزوه مقرر گرفته شد که از منتخبان این دو برنامه در مراسم اختتامیه این جشنواره تجلیل به عمل می‌آید.
وی در خصوص برنامه اختتامیه این جشنواره نیز ابراز کرد: مراسم اختتامیه جشنواره بشارت نور با حضور 350 نفر از تشکل‌های قرآنی مشهد برگزار می‌شود و از 14 فعال فرهنگی و 14 قرآن‌آموز برگزیده تجلیل خواهد شد.
مدیر فرهنگسرای قرآن و عترت مشهد تشریح کرد: در این مراسم هاشم روغنی، قاری و داور بین‌المللی قرآن، حامد علیزاده، قاری بین‌المللی، آیت‌الله حائری شیرازی، سیدصولت مرتضوی، شهردار مشهد، مسئولان قرآنی، شورای شهر و ... حضور دارند.
یادآور می‌شود، مراسم اختتامیه جشنواره بشارت نور امروز 4 تیرماه، ساعت 17 در میدان شهدا، تالار شهر برگزار خواهد شد.
captcha