جهاد دانشگاهی از افتخارات نظام و فعالیت‌های آن در خط پیشرفت، اعتدال و عقلانیت است
کد خبر: 3613303
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۶
محمدجواد ظریف تصریح کرد:

جهاد دانشگاهی از افتخارات نظام و فعالیت‌های آن در خط پیشرفت، اعتدال و عقلانیت است

گروه دانشگاه: رئیس جهاد دانشگاهی پیش از ظهر امروز، با وزیر امور خارجه کشورمان دیدار کرد. محمدجواد ظریف در این دیدار تصریح کرد: جهاد دانشگاهی از افتخارات نظام و فعالیت‌های آن در خط پیشرفت، اعتدال و عقلانیت است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی، دکتر سیدحمیدرضا طیبی، رئیس جهاد دانشگاهی پیش از ظهر امروز، با وزیر امور خارجه کشورمان دیدار کرد.
در این نشست مشترک که با هدف بررسی فعالیت‌های دوجانبه جهاددانشگاهی و وزارت امور خارجه در راه‌اندازی و توسعه سازمان همکاری‌های بین‌المللی ایران (ایریکا) برگزار شد، دکتر ظریف از جهاددانشگاهی به عنوان یک نهاد خوشنام و با بلند آوازه در سطح ملی و بین‌المللی یاد کرد و اظهار داشت: این نهاد از افتخارات جمهوری اسلامی ایران است و فعالیت‌های آن در خط پیشرفت، اعتدال و عقلانیت می‌باشد.
وزیر امور خارجه کشورمان با استقبال از طرح تاسیس سازمان (ایریکا) توسط جهاددانشگاهی خاطرنشان کرد: کمک‌های توسعه‌ای بین‌المللی در اختیار این وزارتخانه را می‌توانیم در ساختار ایریکا عرضه کنیم.
وی همکاری‌های دوجانبه جهاددانشگاهی و وزارت امور خارجه متناسب با سیاست خارجی را مثمرثمر دانست و اعلام حمایت کرد.
دکتر ظریف در ادامه، همکار‌ی‌ها در روابط خارجی را حوزه مهمی برشمرد و موفقیت چندجانبه در آن را نیازمند تمرکز فعالیت‌ها در یک ساختار واحد دانست.
وی با تأکید بر اهمیت تجارت و امور اقتصادی در سطح بین‌المللی، اظهار کرد: واردات و صادرات باید کاملا هدفمند انجام شود تا اولا به هیچ کشوری وابستگی پیدا نکنیم و ثانیاً بتوانیم امتیازات سیاسی و اقتصادی مورد دلخواه را در این ارتباطات کسب کنیم.
captcha