عید فطر با طعم فقر در غزه
کد خبر: 3613331
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۳

عید فطر با طعم فقر در غزه

گروه بین‌الملل: غزه از زمان آغاز محاصره از سوی رژیم صهیونیستی در سال 2007، با رکود و مشکلات اقتصادی زیادی مواجه است و مردم در شرایط سختی روزگار می‌گذرانند.

عید فطر با طعم فقر در غزه

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از خبرگزاری شینهوا، کیک‌ها محبوبترین خوراکی‌ها نزد خانواده‌های فلسطینی در نوار غزه به هنگام عید فطر است که به مدت سه روز جشن گرفته می‌شود.
گرچه عید فطر امسال با بدتر شدن شرایط اقتصادی در غزه همراه است، فروشگاه‌های این منطقه همچنان مملو از جمعیت است و خریدهای رمضانی به اوج خود رسیده است.
مغازه‌دارها طیف گسترده‌ای از کالاها از جمله لباس، کفش، وسائل خانه و شیرینی می‌فروشند و تا جایی که بتوانند مشتری جذب می‌کنند.
برای جوانان عید فطر فرصتی برای پول درآوردن است؛ میزهایی در خیابان‌های اصلی غزه قرار می‌دهند و شیرینی، آجیل و کیک‌های عید می‌فروشند.
ام محمود بدر، شهروند غزه، می‌گوید: من ترجیح می‌دهم که آرد، کره، شکر و خرما را خودم بخرم و در خانه کیک بپزم تا پول کمتری خرج کنم.
وی می‌گوید: پختن کیک در خانه کودکانم را خوشحال‌تر می‌کند و شادی بیشتری به خانه ما می‌آورد.
یکی دیگر از خوراکی‌های محبوب عید فطر در غزه، ماهی‌های شور است که به نام فسیخ شناخته می‌شوند.
فاطمه خضر، مادر هفت کودک می‌گوید: ماهی شور برای خانواده ما و بیشتر اهالی غزه یک غذای مقدس است و در صبح روز عید خورده می‌شود.
سامح سکانی، جوان 25 ساله اهل غزه که هشت سال است ماهی شور می‌فروشد، با شکایت از رکود اقتصادی می‌گوید، قدرت اقتصادی مردم بسیار محدود است و بسیاری حتی نمی‌توانند ماهی بخرند.
بسیاری از فروشنده‌ها حتی با وجود کاهش قیمت‌ها کمتر از نیمی از اجناس خود را می‌توانند بفروشند.

captcha