اعلام رتبه دانشگاه‌ها در پذیرش دانشجو
کد خبر: 3613334
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۷

اعلام رتبه دانشگاه‌ها در پذیرش دانشجو

گروه دانشگاه: رتبه‌بندی دانشگاه‌ها در گروه علوم انسانی با در نظر گرفتن درصد پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی‌ارشد در سال 95 از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، به نقل از ایحاء، رتبه‌بندی دانشگاه‌ها در گروه علوم انسانی با در نظر گرفتن درصد پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی‌ ارشد در سال 95 از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اعلام شد.


بنابراین گزارش این رتبه‌بندی با در نظر گرفتن درصد پذیرفته‌شدگان هر دانشگاه نسبت به شرکت کنندگان در کنکور کارشناسی ارشد سال 95 و با احتساب تعداد پذیرفته شدگان در نوبت روزانه به به‌دست آمد. 

بر اساس اعلام وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، مرکز آموزش عالی تربیت مربی عقیدتی سیاسی سپاه قم با 29/11 درصد رتبه اول، دانشگاه آیت‌الله حائری میبد با 26/19 درصد رتبه دوم و دانشگاه صنعتی شریف تهران با کسب 23/32 درصد رتبه سوم را در این آمارگیری کسب نمود.


همچنین دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم با 569 شرکت‌کننده و پذیرش 131 نفر در نوبت روزانه و با کسب 23/02 درصد رتبه چهارم این جدول را از آن خود کرد.  


نکته حائز اهمیت این است که دانشگاه‌هایی همچون دانشگاه امام صادق(ع)، دانشگاه تهران، دانشگاه اصفهان، دانشگاه شهید بهشتی تهران، دانشگاه فردوسی مشهد و ... به ترتیب در رتبه‌های هشتم، بیستم، بیست و یکم، بیست و سوم و سی و چهارم این رتبه‌بندی قرار گرفتند.

captcha