اختتامیه آئین ترتیل‌خوانی قرآن در زیارتگاه شهید مدرس
کد خبر: 3613462
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۸

اختتامیه آئین ترتیل‌خوانی قرآن در زیارتگاه شهید مدرس

گروه شهرستان‌ها: مراسم اختتامیه آئین ترتیل‌خوانی بانوان و آقایان در زیارتگاه شهید مدرس برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، مراسم اختتامیه آئین ترتیل‌خوانی بانوان و آقایان شامگاه چهارم تیرماه با جمعی از مسئولان و فعالان عرصه قرآنی در در زیارتگاه شهید مدرس برگزار شد.
در این مراسم، محمد یعقوبی، مدیر آرامگاه شهید مدرس کاشمر با اشاره به اینکه بی تردید، فرزانگانی چون شهید مدرس، سندی از گنجینه پر عیار علمای متعهد در طول تاریخ اسلام و تشیع‌ هستند، گفت: در هر نهضت و انقلاب الهی و مردمی، علمای اسلام اولین کسانی بوده‌اند که بر تارک جبین شان، خون شهادت نقش بسته است.
محمد یعقوبی، مدیر آرامگاه شهید مدرس کاشمر، با اشاره به اینکه امروز زیارتگاه شهید مدرس به یک قطب فرهنگی در منطقه تبدیل شده است، افزود: شهید مدرس در 100 سال قبل زمانی که رضاخان به این شهید بزرگوار فرمود تو را خواهم کشت و در قبرستانی خاک خواهم کرد و ایشان در جوابش گفت قبر من هر کجا باشد زیارتگاه می‌شود ولی تو در جایی خواهی مرد که نه آب باشد نه آبادانی پیش بینی کرد که زمانی چنین زیارتگاهی خواهد داشت.
وی با بیان اینکه بعد از گذشت 100 سال از شهادت ایشان امروز شاهدیم که مرقد این شهید بزرگوار به زیارتگاهی برای عاشقان خدا تبدیل شده است، بیان کرد: این اخلاص مرد بزرگ را می‌رساند.
یعقوبی اظهار کرد: در اقصی نقاط کشور، علما و عرفای بسیار بزرگی مدفون هستند که هرکدام در عرفان و عبادات خود برای خداوند متعال حرفی برای گفتن دارند ولی تنها امام راحل و شهید مدرس هستند که مرقدشان به زیارتگاه تبدیل شده است.
وی با اشاره به اینکه امروز در جوار مرقد این شهید بزرگوار در ماه مبارک رمضان روزانه حدود 1500 جزء قرآن کریم قرائت می‌شود، افزود: در شب‌های قدر بالغ بر 16 هزار نفر در این زیارتگاه حضور پیدا می‌کنند.
مدیر آرامگاه شهید مدرس کاشمر، با بیان اینکه هر آنچه مورد نیاز دانشجویان، علما روحانیون، دانشجویان و اهل علم باشد در زیارتگاه شهید مدرس فراهم شده است، افزود: کتابخانه شهید مدرس در فاز یک 45 هزار جلد کتاب و 20 هزار نفر عضو فعال دارد، مهدالرضای آرامگاه شهید مدرس امسال 120 نونهال را پذیرش کرده و موزه شهید مدرس سالانه بیش از 90 هزار بازدیدکننده دارد.
وی با اعلام اینکه طی سال، برنامه‌های متنوع فرهنگی و مذهبی در این زیارتگاه برگزار می‌شود، بیان کرد: کاشمری‌ها باید خداوند را سپاسگزار باشند که میزبان چنین شخصیت بزرگی هستند.
گفتنی است، در پایان مراسم از قاریان قرآن محفل تلاوت ماه مبارک رمضان تقدیر و به قید قرعه به تعدادی از شرکت‌کنندگان جوایزی اهدا شد.
captcha