اهانت‌کنندگان به رئیس جمهور، وجاهت ملت را زیر سؤال می‌برند
کد خبر: 3613479
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۰

اهانت‌کنندگان به رئیس جمهور، وجاهت ملت را زیر سؤال می‌برند

گروه شهرستان‌ها: امام‌جمعه کاشمر با اشاره به توهین به رئیس جمهور در راهپیمایی روز قدس، افزود: اهانت‌کنندگان به رئیس جمهور، وجاهت ملت را زیر سؤال می‌برند و اگر هم انتقادی هست باید به‌طور قانونی مطرح شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام سید کاظم طباطبایی، امام جمعه کاشمر، در خطبه‌های نماز عید سعید فطر که در زیارتگاه شهید مدرس برگزار شد، با اشاره به دعای امام سجاد(ع) در خصوص وداع ماه مبارک رمضان که می‌فرمایند: «خدایا مصیبت از دست دادن ماه مبارک رمضان را با مبارک قرار دادن روز عید فطر برای ما جبران فرما و این روز را بهترین روزی که بر ما گذشته است قرار بده»، گفت: خداوند متعال در این ماه هر مستمند و گنه‌کاری را مشمول لطف و رحمت الهی خود قرار داده، پس قطعا از دست دادن چنین ماهی مصیبت بزرگی است.
وی با بیان اینکه امام سجاد(ع) می‌فرمایند: عید فطر آخرین فرصت و وسیله برای آمرزش ما و جبران از دست دادن ماه مبارک است، از دست دادن این ماه را جبران‌ناپذیر دانست.
حجت‌الاسلام طباطبایی با بیان اینکه با عیدی روز عید فطر باید مصیبت از دست دادن ماه مبارک رمضان را جبران کرد، اهمیت عید سعید فطر را کمتر از شب‌های قدر ندانست.
وی با اعلام اینکه اگر اعتقاد به امامت و امیرالمؤمنین(ع) داریم، باید اعتقاد به ولایت‌فقیه هم داشته باشیم، اظهار کرد: اعتقاد به ولایت‌فقیه را تنها یک امر سیاسی ندانست بلکه باور دینی است.
امام جمعه کاشمر بیان کرد: وقتی رهبری فرمایشی دارند و مطلبی را بیان و مواضعی را در عرصه‌های مختلف اتخاذ می‌کنند، این فصل‌الخطاب بوده و کسی نباید سؤال کند که درست هست یا نه.
وی عنوان کرد: اعتبار ولایت‌فقیه بدین خاطر هست که ولایت پیامبر(ص) و امام معصوم(ع) را دارد از همین رو ما باید اطاعت کنیم.
حجت‌الاسلام طباطبایی با اشاره به توهین به رئیس جمهور در راهپیمایی روز قدس، افزود: اهانت‌کنندگان به ریاست محترم جمهوری وجاهت ملت را زیر سؤال می‌برند و اگر هم انتقادی هست باید به‌طور قانونی مطرح شود.
وی با تأکید بر اینکه این‌گونه حرمت شکنی‌ها، گستاخی و بی‌ادبی‌ها موجب هرج و مرج و بی‌نظمی در جامعه می‌شود، اظهار کرد: ملتی که رشد فرهنگی و سیاسی بالایی داشته و در انتخابات، مراسم‌های دینی، مذهبی و راهپیمایی‌های مختلف حضور پرشوری دارد، نمی‌تواند این‌گونه حرکات زشت، قبیح و افسارگسیخته را تحمل کند.
امام جمعه کاشمر  با اعلام اینکه باید مشخص شود این افراد چه کسانی هستند که این چنین به شخصیتی که منتخب مردم است، اهانت می‌کنند، افزود: این افراد باید تحت تعقیب قانونی قرار بگیرند و با آن‌ها برخورد شود.
وی با اشاره به اینکه مردم ما از شعور سیاسی و معنوی بسیار بالایی برخوردار هستند، بیان کرد: هرگونه توهین و اهانت به رئیس جمهور کشور جمهوری اسلامی ایران بی‌ادبی بوده و از نظر ما محکوم است.
captcha